Inlägg från: Happyasahippo |Visa alla inlägg
  • Happyasahippo

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Gulp! 19 dagar: min sambo var rätt avslappnad när han pratade med sin mamma i gar och menade att det är 3 veckor kvar...

• Happyasahippo

Hmmm.. skrev ett inlägg förrut som tydligen försvann...

Vad i hela fridens namn ar toalettkorgen? Vagar jag ens fraga??
    Hämtade ringarna i onsdags som tack och lov nu passar och är fina. Lättnad!

Bondbönan: Jag köpte manschettknappar i silver som jag lät gravera in ett personligt meddelande pa baksidan pa. Blev superfint. Tänkte ge honom dem pa bröllopsdagens morgon eftersom vi har bröllopspaketen redan da (bor pa hotellet fran fre-söndag) med spa pa fredag kvällen, champagne och sen frukost pa sängen pa brollopsmorgonen. Känns himla avslappnat och mysigt!

Kom i morse pa att vi inte har nagon gästbok ännu! Gulp! Sa gav mig ut pa lunchen och hittade en skitsnygg i svart läder som vi ska fa präglad med vara namn dvs 'Mr. and Mrs. XXX'. Dyrt men superkvalite och snyggt sa det känns som om det haller i längden.
    Passade även pa att fixa sambons 40ars present i dag! Han fyller 2 veckor efter bröllopet när vi är pa bröllopsresa nämligen. Phew! Äntligen avklarat det med!
    Om en timme ska jag dessutom tona haret sa att det passar med lösharet till uppsättningen. Mkt nu. Kanske ska titta in till klänningsdesignern när jag ända är i kvarteret. Han har nämligen inte hört av sig ännu och det skulle ju vara klart i morgon...
    I helgen har sambon sin svensexa och killgänget invaderar redan i kväll, dvs de langväga. Känns jättekonstigt att han vet om allt; men tydligen funkar det sa i hans umgängesgrupp...*kliar mig i huvudet och undrar hur tyskar är funtade ibland.. *

• Happyasahippo

Min klänning är tydligen färdig! Gulp...Ska dit och hämta den i kväll fast det regnar...Det är första gangen jag ser den färdiga 'produkten' sa att säga sa jag är lite nervös. Gick förbi butiken/studion i gar och sag den hänga där och blev plötsligt jätteosäker...Vet därför inte om jag ska ta med en kompis eller inte...

Vi hade simultan möhippa-svensexa i helgen! Tva kompisar till mig hade kommit hit fran Holland och USA vilket var härligt!
    Tjejerna var gulliga mot mig (nästan föör snälla: var mer som en vanlig dag pa en lounge...) men killarna astaskiga mot sambon. Dessutom har de slarvat bort hans svindyra 7-jeans och skjorta nagonstans pa stan...Tycker det ar extremt oansvarigt faktiskt!

I övrigt ska vi trycka upp vara bröllopsprogram i veckan. Sambon aker till tryckeriet i eftermiddag och kollar läget; sen blir det copyshop för hela slanten

Hur har ni gjort med bordsplacering?

Prazzen: var gifter ni er? I närheten av Varberg?

• Happyasahippo

Oj, visst hade jag tänkt mig att halla tal. Har bara inte hunnit tänka sa langt!

• Happyasahippo

Hämtade min klänning i gar! Den blev jättefin!! Ar sa himla lättad och glad!

Dessutom har vi lämnat in bröllopsprogrammet för tryckning i dag och dessutom bokat 2 timmar med en danslärare! Kan ju bli skojigt eftersom vi verkligen inte kan dansa: eller i alla fall inte jag

Började dessutom med bordsplaceringen sa lätt i gar. Och har filat pa latlistan till DJ:n.

Tyvärr har vi strul med fotografen just nu...Hoppas det löser sig!

Bondbönan: Istället för att ha press pa sig tror jag man visst kan ge nagot som man behöver. Maste ju inte vara sa stort och dramatiskt. Varför inte ge honom nagot som han vill gora? Typ köra bil eller nagot typiskt manligt upplevelse liknande...Jag körde pa en upplevelsepresent till 40 arsdagen istället. Tror han kommer att gilla den stenhart. Fast det tog ett tag innan jag kom sa langt..Lycka till!

• Happyasahippo

Fotografstrulet verkar ha lost sig. Pratade med honom i kvall och det blir forhoppningsvis bra. Phew!

Whiskeyglas med whiskeyprovning eller schysst whiskey bok ar val en stralande ide tycker jag! Go for it!

Insag i dag att jag maste gora ett korschema for dagen trots allt for det verkar som typ Toastmasters mfl vill ha det, trots att vi tankt vara avslappnade och lata saker och ting flyta pa...Naval far val borja istallet for att sitta har och surfa

Lycka till allihop sa har pa slutspurten!

• Happyasahippo

Meria var hittade du vaderprognosen? Pa weather.com kan man namligen bara se 10 dagar innan... Vill ju veta hur det blir i Varberg!!

• Happyasahippo

Nippran: Oroa dig inte: jag gör inte ens provsmink och har. Utgar fran att det blir bra ända. Man är ju ända där själv och kan paverka.
    Nu ska jag kolla väder!

• Happyasahippo

Ugh.. vi sitter och haller pa med bordsplaceringen...Inte sa latt...Och nu visar sig kulturskillnaderna...:-0

En trist grej med att sambons kompisar slarvade bort hans klader pa svensexan ar att hans korkort forsvann pa kuppen! Grrr... inte sa bra med tanke pa att vi ska hyra bil mkt inom narmaste tiden.

Nu ska jag kolla vader igen Och bordsplacera!

• Happyasahippo

Hmmm...yr.no är ju väldigt sympatiskt. Visar 19C och sol över Varberg...Kanske är en san där önskesite

Vet ni: Vi blev faktiskt klara med hela bordsplaceringen i ett go i gar kväll och det med minimala diskussioner! Är helt förbluffad.

• Happyasahippo

Fick vara bröllopsprogram i gar, dvs omslaget, sa nu ska här kopieras och häftas för fulla muggar. Tyvärr är allting stängt här i morgon pga helgdag sa där försvann en san där extra dag vi hade räknat med...Inge bra!

Ska tona haret i kväll och sen direkt pa danskurs med sambon! Jag nämligen inte alls dansa...

• Happyasahippo

Usch och fy för yr.no!! Nu visar det 16C och regn!!

• Happyasahippo

Vet ni, vi hade en timmes danslektion i gar kvall och hade jattekul! Jag kan verkligen inte dansa men instruktoren var sa bra och vi skrattade hela tiden sa det var verkligen en hit!
    Na vagar vi kanske pa oss en vals...kanske!

Aterstar just nu hos oss att fraga en kompis om att filma ceremonin samt att kopiera och hafta i hop brollopsprogrammen,och en del brollopsrese shopping men kan inte gora mkt pga helgdag har
    i dag sa nu ska vi ga ut och vandra i bergen vid en sjo och njuta av solen (30C har i dag).

Ha en bra sista helg som ogifta tjejer!!

• Happyasahippo

Ujujuj...provade min klanning i gar och upptackte att den ar sakert 2cm for stor baktill!! :-0 Chock! Markte inte det nar jag hamtade den for att designern holl pa att dra i den hela tiden och han har ingen bra bakifran spegel och dessutom var jag ensam dar, dvs hade ingen kompis med mig...Blev fortvivlad eftersom han hade stangt i gar och fram tills tisdag formiddag...Har ringt som en galning och mailat men inga svar sa jag hoppas han kan fixa det pa 24timmar!! For vi aker till Sverige pa onsdag kvall...Vore ju synd att ha en mattbestalld klanning for dyra pengar som ar for stor!! Schysst extra stress det blev nu da!!

Men min alskade sambo var helt fantastisk nar han sag min fortvivlan och forsokte hjalpa pa alla satt, sa vi hade en jattemysig dag tillsammans i gar som var den perfekta upptakten till den stora dagen om mindre an en vecka!!

Forresten, om ni undrar var varmeboljan ar sa kan jag meddela att den ar har! 32C!!

• Happyasahippo

Usch vad jobbigt det är att jag inte far tag pa min klänningsdesigner!! Har faxat, ringt, mailat och akt förbi...VILL INTE ha en klänning som är för stor den 22/8...

Inser att jag altsa ocksa börjar bli nervös...

• Happyasahippo

Meria: Haller tummarna för dig och ringen!!

Paljetten: Han har stängt pa mandagar...Sitter väl i solen nagonstans...Gulp! Har inte blivit helt stirrig ännu men det lutar lite at det hallet. Sa jag förstar dig Meria...

Vädret verkar dock ser lite mera hoppfullt ut...Började dessutom packa dykgrejorna till bröllopsresan i gar, vilket verkligen gav en spännande, men overklig känsla!

• Happyasahippo

Tanzania! Först safari och sen 1 veckas dyk pa Zanzibar. Can't wait!

• Happyasahippo

Bondbonan: Ja, man far tycka lite synd om sig sjalv och vara en smula besviken. Har hort att det en gang var en virtuell mohippa pa BT for en tjej som var sjuk. Det hade kanske varit nagot?

Ang. VF sa traffar vi varan 5 minuter innan vigseln! sa det ar ju anda battre for er. Tror dock att det blir bra anda!

• Happyasahippo

Ujuj.. här har det varit rätt läskigt stressigt i morse men klänningsdesignern som först vägrade göra nagot at det hela med svaret: 'tja..men du hämtade den ju; och i och med det är mitt asnvar fullföljt' . Stod dock pa mig och kastade mig hem fran jobbet pa cykeln och hämtade sambon som blev jättetuff och följde med till butiken och stolpade in och var riktigt barsk! (hihi i vanliga fall är han ruskigt sympatisk och harmonisk men nu var han arg ) Det ledde till en rätt hög testosteron halt i nagra minuter innan alla lugnade ner och designern nalade in klänningen 3 cm runt om. Da blev det riktigt elegant! Inte längre för stort utan perfekt som det ju ska vara när man mattbeställer. Sa nu sitter en av hans sömerskor och syr nagonstans...Är förhoppningsvis klar i kväll eller i morgon förmiddag. Känner mig alldeles darrig av stress...

Jobbar nu sista dagen innan 3 veckors semester...Cant wait!

Sambon är just nu och kopierar programmen: hur gör ni med dem: häftar ni eller binder ni dem med sidenband?

Sen aker vi till Sverige i morgon och betar av to-do-listan i Sverige!

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2