Inlägg från: Soldemor |Visa alla inlägg
  • Soldemor

Fråga prästerna 8

Jag brukar säga att alt 2 i första hand är tänkt för att läsas utantill, men vill de ha det ändå, med min hjälp, går det bra.

• Soldemor

Nej, just det och jag förstå dem, de har tillräckligt mycket annat i huvudet denna dag, för att dessutom försöka lära sig något utantill.

• Soldemor
    Kakan30 skrev 2009-07-08 10:24:58 följande:
    En sak som jag har undrat på länge gällande själva löftet, eller snarare slutklämmen, "tills döden skiljer oss åt". Finns det möjlighet att justera det lite så man istället säger "så länge jag lever"?
    Är det inte samma sak? Eller är det ordet döden du värjer dig mot?
  • Soldemor
    Frulle skrev 2009-07-08 10:41:03 följande:
    Ja micke frågade innan bröllopet om han kunde säga: Jag lovar att vara dig trogen tills det dyker upp något bättre!!Kjell Präst skrev 2009-07-08 10:37:52 följande:
    Juste! Och ändå är ni gifta nu!
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2009-07-08 12:49:57 följande:

Du skär väl på prästvis? Som man får lära sig på Pastoralinstitutet?
    Naturligtvis, vad trodde du?
  • Soldemor
    Frulle skrev 2009-07-08 13:11:03 följande:
    Hur skär en präst?? Vågräta bitar?Kjell Präst skrev 2009-07-08 12:49:57 följande:
    Man får nog skära hur man vill, men vi hade faktiskt en helt seriös lektion i att skära första biten i en prinsesstårta, som man kanske kan få göra på dop el så. Kan tillägga att inte såå väldigt många i klassen var lika seriösa som läraren...
  • Soldemor
    Moirie skrev 2009-07-08 13:14:50 följande:
    Hej! Finns det några psalmer som skulle passa bra för vigsel och som finns i både svensk och engelsk version/tradition?
    Psalm 332, finns med engelsk text, heter "All creatures of our God and King", hade den på en tvåspråkig vigsel.
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-07-08 13:20:52 följande:
    I kors?
    Ja, just det! Där missade lärarna på Pastis något, skall genast vidarebefordra detta t dem!
Svar på tråden Fråga prästerna 8