Inlägg från: Kjell Präst |Visa alla inlägg
  • Kjell Präst

14e november skrev 2009-05-30 18:53:56 följande:

Jag har en...vad menas med att den helige ande blev utgjuten?(för visst är det så att han visade sig för lärljungarna) och blev utgjuten?!
    Ja, visst är det en skum formulering? Men det betyder helt enkelt att lärjungarna fick del av Anden, att de upplevde att Anden kom in i dem.
  • Kjell Präst

14e november skrev 2009-05-30 19:53:10 följande:

Tack Kjell Präst!Nu känner jag mig åter lite klokare:)
    Så bra... Då kom ju Anden på besök till oss båda
  • Kjell Präst
    emelieochlinus skrev 2009-06-01 22:03:11 följande:
    3 psalmer + 3 solosånger, blir det för mycket!?
    Nej, det tycker jag inte. Det fungerar bra!
  • Kjell Präst

Jag säger aldrig till om pussar eftersom det inte ingår i ritualet. Däremot har jag förstås inga invändningar om paret ändå vill pussa varandra under gudstjänsten.

• Kjell Präst

En till präst skrev 2009-06-06 21:24:51 följande:

Har haft ett par vigslar i dag - i en av dem var paret helt underbart fokuserade på varandra och pussades/kysstes TRE gånger mellan löftena och ringväxlingen bara för att de kände för det. Sen växlade de ringar.
    Men vänta nu... menar du att dina brudpar klarar av att pussas utan att du uppmanar dem att göra det????
  • Kjell Präst
    MulleNuh skrev 2009-06-07 07:49:20 följande:
    Fast vadå?! Jag vet inte om jag skulle våga gör det hela tiden under vigseln. TÄNK om det skulle störa prästen! Det vet ju inet jag..Kjell Präst skrev 2009-06-07 07:20:13 följande:
    Fegis Allvarligt talat - pussar kan väl aldrig vara fel? Varför skulle en präst ha något emot pussar? Det är väl knappast avancerade tungkyssar vi talar om, dessa kan väl lämpligen sparas till något mindre offentligt tillfälle...typ...?
  • Kjell Präst

Jisses, jag lyckades faktiskt posta ovanstående inlägg utan att bli utkastad från BT - och ändå hade jag bara försökt tre gånger! Gud finns!

• Kjell Präst
    Arwent skrev 2009-06-08 07:26:23 följande:
    Hej, jag har en fråga.Vi vill gifta oss i ett kapell som är ett populärt vigselkapell. Kapellet tillhör inte den församling som vi tillhör. Hur går man tillväga då? Ringer man sin hemförsamling eller församlingen som kapellet tillhör? Och från vilken församling kommer prästen? MvhA
    Försökte svara nyss men blev som vanligt utkastad av antibröllopsgnomen...
    Normalt är det så att man kontaktar den församling där man vill gifta sig, och de står också för prästen.
  • Kjell Präst
    Floff skrev 2009-06-08 11:00:11 följande:
    Nu är jag gift!Vi hade en helt underbar dag, vigseln var så otroligt vacker och romantisk och resten av dagen var perfekt!Vår präst sa inte "Nu kan du kyssa bruden", utan min make tittade på prästen efter ringväxlingen och prästen log och sa "Varsågod". Det tyckte jag var jättefint och det var så himla underbart att få pussa min sprillans nye make!
    Grattis! Och vilken klok präst som insåg att ni själva kunde avgöra om ni ville pussas eller ej!
Svar på tråden Fråga prästerna 8