Inlägg från: Frulle |Visa alla inlägg
  • Frulle

Fråga prästerna 8

hahaha!! Äääääh sluta!!

passionsblomman skrev 2009-07-24 10:55:55 följande:
    Hihi, du skulle bli bortvald av en massa brudpar..."om det ska stå en annan så snygg kvinna i vitt därframme så är inte jag MED" kommer brudarna att säga.
  • Frulle

Men jag överglänser absolut ingen!!!
    Men ni är snälla iaf!

• Frulle

Du menar 84 och 411?? Ja då. Dom hade vi på vår vigsel. Tack vare Kjell!!

tågjäntan skrev 2009-07-25 23:35:16 följande:
    Frulle, du kan ju stödja Kjell i hans rekomendationer av psalmer .Inget fel på dem eller så. Själv har jag nog inte hört någon av dem. Men kanske just för att de inte är så kända.
  • Frulle

Kjell Präst skrev 2009-07-26 21:09:39 följande:
    Här sitter jag på Gekås camping och skriver ett inlägg...Var bara tvungen att säga det
  • Frulle

Kjell Präst skrev 2009-07-28 17:36:11 följande:
    Jag är just nu i Ullared och har inte tillgång till psalmbok Vigselpsalmerna nr 84 och 411 föreslår jag dock alltid, som du ser ovan. I övrigt får jag återkomma när jag kommer hem
  • Frulle

Ååå man kan köpa ALLT!! Jag trodde jag skulle smälla av när jag kom dit!! Jag köpte 2 stora, fulla kassar och det gick på typ 500:-. Då var det allt från hygienartiklar, hårfärger, nappflaskor, barnkläder mm mm.

Igia skrev 2009-07-28 18:01:33 följande:
    En fråga du kanske kan svara på nu när du är i Ullared... Vad handlar man där eftersom det tar två shoppingturer/dag i en veckas tid? Har aldrig varit där bara hört talas om att det är billigt...En annan fråga som kanske är med bröllop Tycker du att det är för sent att öva i kyrkan dagen innan?
  • Frulle

Nej nu känner jag att det börjar bli dags att gå till kyrkan snart!!! Blomman, är du med mig??

• Frulle

Du vet nog kanske vart jag vill gå. (och jag menar inte min kyrka nu)

Äh vi kan inboxa..

passionsblomman skrev 2009-08-04 10:26:00 följande:
    Här är jag! Vart vill du gå och när???
  • Frulle

vår tog ca 35 min. 2 solosånger, 2 psalmer och en hel del prat från prästen!

katarina1984 skrev 2009-08-04 11:19:32 följande:
    Hur lång tid tar en vigsel ungefär? Om man ska ha 2 solosånger och 2-3 psalmer?
  • Frulle

Beror ju på om det är en populär kyrka. Vissa kyrkor låter en boka 1 år innan (och mer) och vissa kyrkor vill inte boka så tidigt!!
    Bäst att du ringer er kyrka och frågar.

Luckyy skrev 2009-08-04 19:09:47 följande:
    hej! vi tänkte gifta oss i september 2010, jag undrar nu hur många månader innan man ska boka kyrkan?
  • Frulle

Det finns under din sida här.. Planering. Jättebra!

Luckyy skrev 2009-08-04 19:35:02 följande:
    har ni nått tips på nån tråd där jag kan få lite hjälp att "planera", jag har ingen aning om med vad jag ska börja med.. är rätt så lång tid kvar men blir endå stressad...
  • Frulle

Exakt!

(jag verkar ha lärt mig en del under min tid på bt!)
    Kjell Präst skrev 2009-08-04 22:41:38 följande:

Vad ska man med präster till när det finns vikarierande Frullar och tågjäntor...?
  • Frulle

Varför inte gifta er borgerligt då??
    Du hör ju själv att det är konstigt om man ska fråga en PRÄST som arbetar i en KYRKA om han kan dämpa pratet om gud..

fansanb skrev 2009-08-07 08:18:22 följande:
    Hur mycket måste prästen prata om gud vid vigseln? Vi är inte alls högkyrkliga av oss och skulle föredra om fokus låg vid det mänskliga, är det fel att fråga prästen om detta? Vill ju inte förolämpa honom på något sätt.
  • Frulle

Men tänk att JAG (FRULLE) sitter här och svarar på frågor. DÅ har du gjort ett bra jobb med att lära ut!!

Kjell Präst skrev 2009-08-10 16:03:14 följande:

Det hoppas jag inte
  • Frulle

Du kanske får vänta tills nästa vår då alla 2010-brudar kommer in här!

Kjell Präst skrev 2009-08-11 09:02:04 följande:

Sant Men jag hoppas att jag har en del kvar att lära ut till den som så önskar
Svar på tråden Fråga prästerna 8