• lecaroline

Jag är helt vansinnig!!!!!!!!!!

Vi hade besök av en tjej på ett annat kontor som ska jobba här hos oss på lördag för att jag gifter mig och de andra 2 är gäster.
    Hon berättar att en tjej gått hem där hon jobbar och hon mår också små illa.
    Jag ber då henne snällt att du behöver väl inte stanna för som du vet så gifter jag mig på lördag och jag vill inte riskera att få magsjuka.. Hon skulle snart gå.
    Då sitter hon och min chef och pratar i över en halvtimme och vi vet inte ens vad hon gör här..

Jag går bort till dem igen och säger att om du har mått illa så kan ni väl i alla fall gå ut och prata för jag vill inte riskera att bli smittad. De så att jag var mycket upprörd och fick lite fart. hennes ärende tog knappt 5 minuter hon var här en timme.

Då tackade jag min chef för hjälpen att kunna få ut henne fort (ironiskt) och då tycker han att detta är allas arbetsplats och alla har rätt att vara här.. men hon jobbar på ett annat kontor med andra människor som håller på att bli sjuka!!!!!!!!!
    Mitt svar blev kort. Jag ska komma ihåg det här, tack för hjälpen. Då blev puckot tyst och gick...

Jag är så jävla förbannad, hur har man mage att ens komma hit när man vet.

• Svar på tråden Jag är helt vansinnig!!!!!!!!!!
  • Nippran
    Hammerman skrev 2009-05-19 17:11:15 följande:
    Tror ni att jag kan förmedla dessa via någon Bröllopshemsida?www.newcastlecarpetcleaner.co.uk/images/biosu...Med tanke på de marginaler man kan lägga på bröllopsattiraljer känns det som en STEKHET bransch att vara i!
    En klar succé! *ASG*
  • Panzerfaust

Jag tycker rubriken på tråden passar utmärkt.

• jojoånick09

sånna människor blir man galen på tyvärr har jag flera idioter på mitt jobb som är exakt likadana..
    hoppas och håller tummarna att du och din m2b inte blir smittade...
    det finns människor som trotts att det är gördåliga struntar att vara hemma fastän det e egentligen skulle vara tvungna går till jobbet,smittar ner andra som blir lidande och kan inte vara på jobbet och det hela blir en ond cirkel mellan alla och chefer.. har själv varit i den situationen ett antalggr inte med just magsjuka men när folk varit skit förkylda.. väldigt illa för någon som har ett uselt immunförsvar.
    inget att leka med!!
    önskar så att din chef får bita sig i ändan någon dag denna person man/kvinna tar illa upp.. hoppas en sådan dag kommer då du kan ge igen...

• 090208

Men man blir väl inte magsjuk så lätt?? Isf hade jag hellre tagit ledigt en vecka innan bröllopet och last in mig...

• MV85
    090208 skrev 2009-05-19 21:27:06 följande:
    Men man blir väl inte magsjuk så lätt?? Isf hade jag hellre tagit ledigt en vecka innan bröllopet och last in mig...
    Jag sov över hos en kompis som blev magsjuk på natten... Vi befann oss i olika rum och jag åkte där ifrån så snart jag och hennes sambo vaknat - blev magsjuk ändå.
    O då har jag ändå stålmage o blir typ aldrig sjuk på det sättet, så det beror helt på vilka basilusker det är...
  • Undertecknad

Ja, lägger man ut en sådan här tråd (och dessutom med en sådan rubrik) får man räkna med att folk tycker att det luktar bridezilla, jag själv inkluderad.
    Vad gäller kräksjukor så tror jag inte man är smittsam om man inte spytt. Vilket din kollega inte gjort, enligt vad du skriver. Chill.

• jojoånick09

bakterierna frodas genom luften,man kan bli sjuk av att bara vistats i ett rum en liten stund med en magsjuk person..
    självklart smittas det extra mycket om den sjuke personen spytt men om det är riktigt dumma bakterier kan dessutom detta gå snabbare..

• ZandraQ

Jag förstår din oro. T o m min blivande har blivit lite nojig. Hans jobbarkompis blev sjuk igår. Och sa att jag får inte bli sjuk till helgen. Men hon åkte inte hem men han försökte att hålla sig borta men det går ju inte alltid. Idag däremot var hon hemma!!! Då kunde hon ju stannat hemma igår också men....
    Jag är mest orolig att barnen ska bli sjuka. Vad gör man...Håller tummarna. Och jag är verkligen ingen bridezilla. För ingen mer än min familj vet om det...

• Panzerfaust
    jojoånick09 skrev 2009-05-19 21:35:08 följande:
    bakterierna frodas genom luften,man kan bli sjuk av att bara vistats i ett rum en liten stund med en magsjuk person..självklart smittas det extra mycket om den sjuke personen spytt men om det är riktigt dumma bakterier kan dessutom detta gå snabbare..
    Nja virus (vinterkräksjukan) sprider sig så medan bakterier (vanlig magsjuka) kräver lite mer kontakt.
  • shakynose

Jag tycker att det är riktigt dålig stil att gå till jobbet sjuk i vilket fall som helst. Jag kommer nästan aldrig undan det som går, och skulle verkligen uppskatta om folk höll sig hemma med sina sjukdomar istället. De sabbar ju både arbete och privatliv för dem de smittar!
    Världen stannar inte för att man ska gifta sig, nej, men människor borde stanna hemma när de är sjuka oavsett om det är bröllop på gång eller ej.

• JustMeAndMyLove

Hade jag gjort det på mitt jobb hade jag fått sparken. Finns utryckligen i mitt kontrakt

• JustMeAndMyLove

men vadå smittare bara om man spytt?
    Det är ju struntprat?
    Vad är det jag haft dårå?
    Blir sjuk i krök/diarre magsjukdom minst tre fyra ggr per år, har noll i imunförsvar

Och det kommer ínte ofta från nån jag känner utan misstänjkligen från folk i affären och liknande.

Hade det sist för en vecka sen, har inte träffat nån med magsjuka.
    Diagnos från sjukhuset

"En magsjuka av nått slag"

• Mörk Ängel
    ZandraQ skrev 2009-05-19 21:47:14 följande:
    Jag förstår din oro. T o m min blivande har blivit lite nojig. Hans jobbarkompis blev sjuk igår. Och sa att jag får inte bli sjuk till helgen. Men hon åkte inte hem men han försökte att hålla sig borta men det går ju inte alltid. Idag däremot var hon hemma!!! Då kunde hon ju stannat hemma igår också men....Jag är mest orolig att barnen ska bli sjuka. Vad gör man...Håller tummarna. Och jag är verkligen ingen bridezilla. För ingen mer än min familj vet om det...
    Det är nog inte rädslan över att bli sjuk som många här reagerar på utan sättet hur TS hanterade det hela.
  • 090208

Men hur blir det da med folk i affarer etc. Man kanske redan bar pa nat, tar ju ett tag innan kroppen reagerar. Om det sprider sig i luften kan man ju bli sjuk nar och var som helst.

• didis

Visst kan man det och ofta är det just därför man blir sjuk, någon har hostad på bussen eller snutit sig och sedan skrivit på ditt tangentbord etc.

Men går man runt o tänker så blir man ju helt nojjig!

Vanlig hyfs o hygien räcker - tvätta händerna och undvik att själv sprida bakterier (nysa öppet). Men vi går runt i ett eget litet moln av dels kroppsegna celler dels bakterier o virus och andras in virus o bakterier hela tiden - våra kroppar är gjorda för att hantera det och gör det också för det mesta utan att bli sjuka.

Det finns trots allt många gånger fler bakterier o virus både på och i våra kroppar än vi har kroppsegna celler, vi är så att säga i minoritet i vår egen kropp

090208 skrev 2009-05-20 09:21:14 följande:
    Men hur blir det da med folk i affarer etc. Man kanske redan bar pa nat, tar ju ett tag innan kroppen reagerar. Om det sprider sig i luften kan man ju bli sjuk nar och var som helst.
  • b2b09
    Panzerfaust skrev 2009-05-19 21:08:13 följande:
    Jag tycker rubriken på tråden passar utmärkt.
  • lecaroline

Många åiskter blev det och jag mår fortfarande bra..

Kan ha överreagerat men tänk er in i situationen själva. Vi är ofta sjuka här vi har mycket bacilusker runt om oss. och vi här är rörande överens om att om man mår dåligt så stannar man hemma. En tjej fick till och med vara hemma när hennes kille ev hade kräksjukan för att inte smitta oss andra. Och det var en vanlig vardag för oss alla. Men nu kommer en tjej som inte jobbar på mitt kontor. Som vet att jag gifter mig vet hur många månaders planering man lagt ner och hur mycket pengar det ändå kostar.

Detta ställe är ingen allmän plats det är ett växlingskontor en låda/glasbur. Hon har en egen några 100 meter bort. Jag väljer själv om jag vill åka buss/spårvagn och utsätta mig för smitta, men att föra ev "smittan" hit in tycker inte jag är ok. De hade inte velat ha mig där borta om jag mådde illa och det gick magsjuka hos oss...

Bridezilla eller inte så är magsjuka det värsta jag vet!!
    Och det smittar även om hon inte blir sjuk.. Det har jag lärt mig på dagis!!

• MissCurly

om någon är magsjuk och man varit inärheten av en "smittad" haha låter som en skräckfilm

Då tar man 10st hela vitpepparkorn och sväljer med ett glas vatten, funkar super och det tar kol på varenda baskelusk i magen

• Undertecknad

Min mamma blev magsjuk kvällen innan, när vi dekorerade festlokalen. Hon kräktes en massa gånger och var i kontakt med oss alla (fanns inte så mycket vi kunde göra åt saken direkt, vi var dessutom i en annan stad), men ingen av oss blev sjuk, inte nån av gästerna heller.
    Vad gäller vinterkräksjukan så är det faktiskt så att man blir smittad om man är i kontakt med nån som spytt, inte annars. Men sen finns det väl en uppsjö av olika kräk-/magsjukor.

• lecaroline

Jag är på jätte bra humör nu. Har fått naglarna fixade!!

Nu ska jag bara vara här tills 16,00 så är jag ledig sedan fram tills bröllopet (från jobbet allså har tok mycket att göra)

Svar på tråden Jag är helt vansinnig!!!!!!!!!!