Inlägg från: Maggan Haggan |Visa alla inlägg
  • Maggan Haggan

Bröllops inbjudan till familj som har sorg?

Vi ska gifta oss 8 augusti, har precis skickat ut inbjudningarna, men har väntat med en inbjudan.

Min sambo har hela tiden tänkt bjuda in sin barndomsvän och hans familj. Nu har deras son nyligen dött efter några års kamp mot canser.

För mej känns det okännsligt att bara skicka iväg inbjudan som den är. Har funderat på att skicka med ett extra kort där vi kan skriva en extrahälsning och beklaga sorgen, att vi tänker på dem och det de går igenom just nu,

Är detta en bra idé? Hur ska jag göra?

Någon som kan hjäpa mej att formulera något fint, jag är så dålig på att formulera mej utan att trassla in mej och blir otydlig.

• Svar på tråden Bröllops inbjudan till familj som har sorg?
  • Maggan Haggan

...Men blir det fel att skicka med en extra hälsning?

• Maggan Haggan

Tack för svar.

Kanske blir bättre att skicka inbjudan som den är då. och beklaga sorgen separat.

• Maggan Haggan
    SimonCaro skrev 2009-05-19 22:00:18 följande:
    Tycker absolut att du ska skicka inbjudan, allmänna uppfattningen är ju att man ska hålla sig borta när någon går bort här i sverige- vilket lämnar de sörjande helt ensamna och uteslutna ur allt som händer omkring... Så fel, man behöver känna att livet går vidare och det finns saker att deltaga i...Min tanke... av egen erfarenhet...
    Jo, helt klart bjuder vi in dem, de har själva sagt till innan han dog att de inte ville bli ensamma i sin sorg och att alla skulle fortsätta höra av sig som innan.
  • Maggan Haggan

Ja, livet är verkligen orättvist.

Min sambo och jag sitter här med två friska barn en helt färsk som är två mån och mitt i planerna inför vårt bröllop. Och så har de fått kämpa med sin son mot canser i flera år och nu försöka klara av att leva utan honom. Det känns så orättvist.

• Maggan Haggan

Tack för alla svar.

Ja, de har en son som var lille bror till deras första son som nu har gått bort.

Jo, vi har ringt dem två gånger, men de svarar inte vet att de har fullt upp mde att ordna kring begravning.men vi har skickat mail och krivit till dem på facbook. Vi ska till begravningen nästa vecka. Men jag vill inte ta upp något om inbjudan då. Tänkte kanske att jag skulle vänta med inbjudan till ett litet tag efter begravningen.

Ska nog be min sambo, som är den som känner dem bäst, ta upp detta med bröllopsinbjudan ett litet tag efter begravningen. Kanske är det bästa att åka dit för att ge dem sitt stöd och även då ge dem det personligen.

Svar på tråden Bröllops inbjudan till familj som har sorg?