Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Bröllops inbjudan till familj som har sorg?

Oj... Jag vet inte...jag tycker nog att en glädjens inbjudan ska få vara just det och kanske är det precis en sådan sak de behöver mitt i allt. Något som påminner om normala saker som också hör deras liv till. Däremot tycker jag tveklöst att ni ska kondolera, dvs skicka ett fint kort/brev med en blomma och visa ert deltagande och omtanke. En helt egen alltså, inte i samma som bröllopsinbjudan.

Och orkar de inte komma på bröllopet så är det ju inget konstigt, men jag tror nog ändå det värmer att bli bjuden.Iallafall jhade jag blivt otroligt ledsen om folk undvek att bjuda in av någon slags hänyn. Bjud dem och låt dem avgöra själva vad de är redo att vara med på.

• passionsblomman

Det tror jag !

Skicka blombudet först och inbjudan sedan tycker jag!

Maggan Haggan skrev 2009-05-19 22:05:44 följande:

Tack för svar. Kanske blir bättre att skicka inbjudan som den är då. och beklaga sorgen separat.
  • passionsblomman

å gud vad jag tänkte mig in i deras situation nu...att ens snudda vid tanken på att förlora mitt barn...så fruktansvärt!

*går och tänder ett ljus för deras lilla pojke*

• passionsblomman

Åh! Jag berättade för min sambo om dina vänner, han blev alldeles bedrövad. Man är tvungen att gå in till sitt barn och kika lite extra på honom där hansover, när man får höra sådant här. Så otroligt sorgligt.

Har de fler barn eller har de förlorat sin ende son?

• passionsblomman

Jag tycker det du tänker låter jättebra!

Och var inte rädd för alla känslor, både deras och era, de är inte farliga! Men de kan skaka om en ordentligt. Våga vara närvarande där de är och som ni är.

Jag ska tänka på er!

Maggan Haggan skrev 2009-05-20 18:47:25 följande:

Tack för alla svar. Ja, de har en son som var lille bror till deras första son som nu har gått bort.Jo, vi har ringt dem två gånger, men de svarar inte vet att de har fullt upp mde att ordna kring begravning.men vi har skickat mail och krivit till dem på facbook. Vi ska till begravningen nästa vecka. Men jag vill inte ta upp något om inbjudan då. Tänkte kanske att jag skulle vänta med inbjudan till ett litet tag efter begravningen.Ska nog be min sambo, som är den som känner dem bäst, ta upp detta med bröllopsinbjudan ett litet tag efter begravningen. Kanske är det bästa att åka dit för att ge dem sitt stöd och även då ge dem det personligen.
Svar på tråden Bröllops inbjudan till familj som har sorg?