• W2B Blom

Rosen flyter ju upp hela j*kla tiden!!

Hoppas någon vänlig själ har något bra tips hur man gör så att rosen stannar kvar i botten i glasvasen?

På borden tänkte vi ha 3 olika glasvaser som är olika höga med en ros i varje glas och sedan ett flytljus. Jag provade igår med att se om rosen skulle klara sig över ett dygn att vara i vattnet (det gjorde den) men rosen flyter upp hela jäkla tiden!! Fastän jag har silversand på botten och har begravt i stort sett nästan hela själken i sanden som flyter rosen ändå upp till ytan och krockar med flytljuset!!

Nu har jag en bordskniv som håller rosen nere - men det vill jag jag inte ha på bröllopet. Någon som vet hur man gör så att rosorna håller sig nere på botten?

Exempel: http://www.brollopstorget.se/hem/maddiz82/gallery/phpvpkmey.jpg

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Svar på tråden Rosen flyter ju upp hela j*kla tiden!!
  • 20th century fox

hur går det för er? Jag har inte testa själv men tänker att det nog borde funka som teknisk lösning.....

• W2B Blom

20th century fox skrev 2009-05-25 23:02:53 följande:
    hur går det för er? Jag har inte testa själv men tänker att det nog borde funka som teknisk lösning.....

Vi tänkte prova det här med fiskelinan först och funkar inte det så kör vi Passionsblommans råd. Min MB sa att vi måste ju ha rosor för att kunna prova oss fram och han sa att jag inte fick testa förrän han kommer hem på fredag...

• giz83

w2b---> va mysigt..hihi
    du får berätta vad som hände sen...hihi

• W2B Blom

giz83 skrev 2009-05-26 21:56:42 följande:
    w2b---> va mysigt..hihidu får berätta vad som hände sen...hihi

Absolut, det ska jag göra!!

• W2B Blom

Åh, jag har världens underbaraste M2B I fredags när han kom hem hade han med sig en stor bukett med röda rosor med ett tillhörande gulligt kort!

Iaf vi testade med en av rosorna med fiskelina och en sten och det funkade och blev jättefint!!!! Så tusen tack för det tipset!!

• gosbruden

du har inte en bild av resultatet? är grymt nyfiken på hur det ser ut..

• giz83

w2b--> vilken underbar m2b du har...{#lang_emotions_sunny} ja det hade ju varit skoj om man fått nått i den stilen i söndags...{#lang_emotions_yell} men det vart det inte...*suck*

det var så mycket annat som hände så jag blev inte firad...*snyft*

vet inte ens om han var medveten om att jag var lessen över det.

men men...det kommer nästa år också...hihi

*kärleken är evig*
  • W2B Blom

gosbruden skrev 2009-05-31 20:56:42 följande:
    du har inte en bild av resultatet? är grymt nyfiken på hur det ser ut..

Tyvärr har jag inga bilder av reslutatet. Synd! Men efter bröllopet kan jag lägga ut lite bilder. När ska du gifta dig?

• gosbruden

Jag gifter mig den 12/9 :) Börjar krypa närmare nu :)

• W2B Blom

Aha, men då ska du hinna få se bilderna innan er stora dag! Jo, tiden går fruktansvärt fort och jag vet inte hur man ska hinna med allting... För oss är det bara 2 månader kvar!!!  

• gosbruden

Ja, det ser jag fram emot, det låter så fint att man inte kan bli annat än nyfiken :)
    Ja, tiden bara springer iväg.. förstår inte vart alla dagar tar vägen :)

Svar på tråden Rosen flyter ju upp hela j*kla tiden!!