• missdrak

2+1

Hur ställer ni er till trekanter min M2B vill gärna, som många andra killar.(kan jag tänka) Om ni har provat på var det som väntat? bättre sämre skulle ni göra det igen. Jag har tänkt lite på det men vet inte om jag riktigt vill. Vem ska man ha det med.. träffa någon på krogen och gå hem tillsammans, en vän hur gör man.

• Svar på tråden 2+1
  • b2b09

Jag skulle ALDRIG vilja texta trekant... och jag tvivlar på att min karl skulle vilja... Kanske när han var yngre, men inte längre...

• b2b09

oops.. testa menar jag förstås

• FelizLane

nej, jag tycker inte ens att det är ett alternativ. Varför? För att man tycker att det är spännande, men då skulle man ha testat det innan man gifter sig och binder sig och sådant. Sex överhuvudtaget tycker jag är en personlig sak mellan två individer. Något vackert som man inte ska dra in massa andra i. Min åsikt!

• b2b09
    FelizLane skrev 2009-05-20 22:12:35 följande:
    nej, jag tycker inte ens att det är ett alternativ. Varför? För att man tycker att det är spännande, men då skulle man ha testat det innan man gifter sig och binder sig och sådant. Sex överhuvudtaget tycker jag är en personlig sak mellan två individer. Något vackert som man inte ska dra in massa andra i. Min åsikt!
    Håller absolut med dig!!
  • Pumpkin

Så länge som alla tre är med på det och man är överens om vad som gäller så ser jag inga som helst hinder, vare sig man är gift eller ej. Men jag tycker att det är av största vikt att man verkligen vill och känner sig bekväm med sitt beslut och inte gör det enbart för att göra partnern nöjd.

• passionsblomman

Inte min grej. Vare sig när jag var singel var det intressant -det dök mer än en gång upp på tapeten så att säga, men det har aldrig lockat mig. Än mindre nu då jag är sambo.

Min sambo säger att han tycker "det är mycket nog ändå" och att två killar och en tjej är otänkbart i hans huvud och två tjejer skulle ge prestationsångest big time. Han råkar dessutom höra till de som känner att sex är mellan oss två och att det räcker mer än väl.

Han säger att de som provat av hans kompisar inte tyckt att det blivit särskilt lyckat och att det mer är en fantasigrej och förmodligen oftast bättre där än på riktigt, de har varit besvikna alltså.

Själv har jag väninnor son gärna kört på tre, och de har nog gjort det både rätt spontant och mer planerat, och med etablerad partner och bara singlar. Vi har inte detaljdiskuterat den saken dock.

• MV85

Personligen skulle jag inte göra det i min nuvarande relation, inte i dagsläget i alla fall.
    Jag är för svartsjuk helt enkelt - han är MIN, ingen annan får röra!
    Har dock provat som singel när det "råkade" bli så (var inte planerat innan) på en fest jag hade för några år sedan...

Så länge alla parter är med på vad som gäller, och man inte är svartsjuk ser jag dock inget hinder i ett stabilt förhållande, gifta eller ej.

• missnartfru

Min sambo skulle gärna vilja, men vi har bara varit tillsammans i 5,5 år så han är för känslig fortfarande, vi har ett jätte fint sex liv och jag är därför helt säker på att det skulle gå för honom innan tjejen äns hunnit in i rummet.
    men fundera verkligen på hur du tror att du skulle må efteråt.
    Jag kan säga hur jag känner, visst jag kan fantisera om det att jag och en tjej till myser med min m2b men skulle jag bli svartsjuk om han ger henne mer uppmärksamhet?
    Tycker han att hon är finare, kommer dom tycka att det var så bra så att dom träffas igen utan dig?
    Detta är frågor som jag tror kommer att komma upp..
    Jag är inte svartsjuk utav mig och litar på min kille men jag skulle nog inte reda ut det, och detta förhållande är jag rädd om för att chansa...Om du bestämmer för att göra det så kör bara, men fundera igenom det ordentligt så att det inte förstör istället, detta ska ju ge inte ta från förhållandet.. lycka till

• fromheretoeternity

Jag tittar faktiskt inte ens åt andra killar sedan jag blev tillsammans med min m2b. Jag förstår inte vitsen. Varför skulle jag vilja vara med någon annan?
    Vi har pratat om det någon gång men ingen av oss vill.
    Jag skulle bli allvarligt orolig om min m2b en dag kom och sa att han ville ha en tjej till i sovrummet. Jag skulle tolka det som att han inte var nöjd som det var och att jag inte räckte till.

• lolca
    passionsblomman skrev 2009-05-20 22:24:51 följande:
    Inte min grej. Vare sig när jag var singel var det intressant -det dök mer än en gång upp på tapeten så att säga, men det har aldrig lockat mig. Än mindre nu då jag är sambo.

Min sambo säger att han tycker "det är mycket nog ändå" och att två killar och en tjej är otänkbart i hans huvud och två tjejer skulle ge prestationsångest big time. Han råkar dessutom höra till de som känner att sex är mellan oss två och att det räcker mer än väl.
    Kunde inte ha sagt det bättre själv!
  • J D

Nej tack. Jag kan inte fatta poängen med det om man vill leva i ett monogamt förhållande vilket jag tycker att äktenskap symboliserar. Generellt sett bryr jag mig dock inte om vad andra männsikor gör.  

Och jag tror att man ska akta sig för att tro att det är ngt som de flesta killar vill. Möjligen är det ngt som de flesta killar förväntas vilja p g a de twistade sexuella förföreställningar som finns.

• passionsblomman

Jag undrar också lite apropå detta: ni som säger att er kille gärna skulle vilja, tar ni för givet att det är en tjej ytterligare som är grejen eller har han sagt det? är han lika öppen för en kille till i leken?
    Bara av nyfikenhet.

J D skrev 2009-05-21 17:13:28 följande:

Nej tack. Jag kan inte fatta poängen med det om man vill leva i ett monogamt förhållande vilket jag tycker att äktenskap symboliserar. Generellt sett bryr jag mig dock inte om vad andra männsikor gör.  Och jag tror att man ska akta sig för att tro att det är ngt som de flesta killar vill. Möjligen är det ngt som de flesta killar förväntas vilja p g a de twistade sexuella förföreställningar som finns.
  • missnartfru

Nej det finns ingen tanke på en kille till i sängen utan skulle jag kunna utföra något sådant så vill även jag att det ska vara med en tjej..

passionsblomman skrev 2009-05-21 17:24:24 följande:
    Jag undrar också lite apropå detta: ni som säger att er kille gärna skulle vilja, tar ni för givet att det är en tjej ytterligare som är grejen eller har han sagt det? är han lika öppen för en kille till i leken? Bara av nyfikenhet.J D skrev 2009-05-21 17:13:28 följande:
  • rosesarered

Hur jag ställer mig till trekanter:

Inget som lockar mig i dagsläget. Lockar inte min sambo heller. Hela tanken att vara fler än två känns lite konstig för mig. Däremot så kom det fram under en diskussion att sambon eventuellt i framtiden kan tänka sig sk. partnerbyte om vi hittade ett kompispar vi kom överens med både på det mentala och kroppsliga planet riktigt så frisinnad är inte jag så blev lite förvånad.. detta var alltså något som vi diskuterade utifrån vad vi kan tänka oss göra efter flera års äktenskap. 

För att komma tillbaka till ursprungsfrågan så tror jag att om man ska ge sig i trekanter/partnerbyte ska man ha ett väldigt tryggt förhållande där man öppet kan samtala om vilka känslor och tankar som väcks hos en samt att man i förväg gått igenom möjliga scenarion om vad som kan hända.. 

dvs. vad händer om det blir svartsjuka och liknande. 

• På rosa moln

Jag skulle aldrig våga prova det, tycker att det är hemskt nog att tänka på att min pojkvän har varit med andra före mig - tänk då att tvingas se det... Inte heller skulle det på något sätt kännas rätt att vara med någon annan (även om det skulle vara hans uttryckliga önskan) när jag har valt att leva mitt liv med honom.

• b2b09

Pratade med min m2b efter mitt senaste inlägg och han förstod inte hur jag kunde tro att han hade varit intresserad av sådant när han var yngre... (bara något som jag trodde..) Så, det är väl som de flesta skriver.. är man bara överens båda två om det så är det väl bara att köra på, men man bör nog tänka igenom det både en och två gånger innan... och definitivt inte gå med på att göra det för att göra "den andre" glad...

Vi (jag och min m2b) är rörande överens, och det är jag så glad för!!

• Snuttis2

om ni har ett fantastiskt förhållande och är trygga med varandra så borde ni tillsammans kunna hantera en tredje part med vad det kan innebära känslomässigt!!!! Men om ni inte har det så bra kommer det inte förbättra förhållandet utan riskera att förstöra...

Svar på tråden 2+1