• novemberbrud2009

Går er bil i ert färgtema?

Ja så var frågan.

• Svar på tråden Går er bil i ert färgtema?
  • utvald

Ursäkta men jag mår inte sååååååå bra utav att vår bil antagligen kommer bli en blååååå......färgen jag tycker minst om och vårt färgtema är rosa vitt och silver...buhu....bilen får bara va me på svartvita kort!!Hahahahaha.....det värsta är att han som lovat fixa bil lovade en ROSA från början!!!!Snyft!

• BlivandeFruPettersson

Vi ska självklart ha en lilafärgad häst och guldvagn på vårt bröllop, hur skulle något annat se ut?

Nej då, det blir antagligen svärfars röd/vita amerikanare, så det är noll färgkoordination på det planet. Känns som att det finns nog med saker att matcha ändå...

• Sonja68

Både ja och nej. Vi hade inget färgtema.
    Men en färg som man förknippar med bröllop ganska ofta är ju vit. Jag hade vit klänning, min man svart kostym. Och bilen, ja det var företagets firmabuss (där jag jobbar) som är en vit Folkabuss eller Multivan eller nåt. Den var vit. Med firmans logga i svart. Så långt följer det kanske ett tema. Men så är det liksom orangea "bananer" i loggan och det var nog det enda orangea som förekom vid vårt bröllop, vad jag kan minnas. Det skar sig säkert mot min bukett eller flickornas lila klänningar.
    Men bilen var GRATIS och våra gäster var SÅ glada att de fick skjuts i den från kyrkan till festlokalen och sedan hem på kvällen

• MissTiny

Spelar det verkligen så stor roll om bilen följer färgtemat?! Vi kommer ha gult, lila och vitt färgtema med en röd mustang o det kommer bli hur bra som helst!

• Hawaiiii

Tänk alla gäster i sina olikfärgade kläder då! Obehagligt! Jag får be fotografen flytta dom som har rött, orange, rosa, blått eller lila på sig.. för det matchar inte huset.

Dessutom ser jag blek ut bredvid grönt.. kan man fixa gräset på något sätt?

• Sonja68

Glömde säga att kyrkan var i brunt tegel!
    Vilken soppa! Men gifta blev vi

• Hawaiiii

Till nästa gång kan man ju drapera hela kyrkan i något fint vitt tyg istället... ser säkert väldigt fint och naturligt ut.

Sonja68 skrev 2009-05-22 12:31:38 följande:
    Glömde säga att kyrkan var i brunt tegel! Vilken soppa! Men gifta blev vi
  • Sonja68
    Hawaiiii skrev 2009-05-22 12:33:44 följande:
    Till nästa gång kan man ju drapera hela kyrkan i något fint vitt tyg istället... ser säkert väldigt fint och naturligt ut.
  • jojoånick09

oj det har inte jag tänkt på jag och sambon vill ju ha en riktig veteranare..
    vi har siktat in oss på en Willys Overland Whippet Four 96A 1929
    eller Ford Tudor 1938

den första bilen går i brun-beschton och svart,
    & den andre bilen går i cremefärgad och vinröd..

men vi har inte alls bestämt oss..
    vårat färgtema är ju blodrött,svart,ivory och guld.

• BlivandeFruPettersson

Hawaiiii skrev 2009-05-22 12:29:02 följande:

Tänk alla gäster i sina olikfärgade kläder då! Obehagligt! Jag får be fotografen flytta dom som har rött, orange, rosa, blått eller lila på sig.. för det matchar inte huset. Dessutom ser jag blek ut bredvid grönt.. kan man fixa gräset på något sätt?
    Hahaha Vi har ju självklart vakter utanför kyrkan och festlokalen som kontrollerar att alla gäster är klädda i våra temafärger från topp till tå, annars blir det ofrivilligt dopp i havet. Härlig utsikt på resan ner i vattnet blir det också eftersom kyrkan ligger uppe på en klippa.
Svar på tråden Går er bil i ert färgtema?