• MV85

Gästerna får betala dryck till maten!!!

Att bjuda på alkohol till maten kan jag förstå om man inte vill göra av olika anledningar, men att inte bjuda på någon dryck alls tycker jag faktiskt är snålt.
    Bjud då hellre en person mindre o bjud alla på i alla fall mineralvatten, läsk och lättöl alternativt var på ett billigare ställe så ni har råd med det.

Att inte bjuda på alkohol är en sak, att inte ens bjuda på alkoholfritt tycker jag är att gå längre.
    Man måste inte för den sakens skull ha fritt att dricka hur mycket som helst, men några glas till en två-trerätters tycker jag allt man kan förvänta sig ska ingå i middagen.

• MV85
    Energy skrev 2009-05-22 00:07:40 följande:
    Nu gjorde ingen gäst det utan kom ändå. Men nu var det ju alkoholen gästerna skulle få betala själva som hon var upprörd över. Resten skulle dom ju bli bjudna på. Så varför denna ilska? Jag tycker inte det är snålt eftersom det inte finns ett krav någonstans i historien på att gästerna måste få alkohol. Varför är det snålt att bjuda på middag och alkoholfri dryck?
    Det står i trådstarten endast dryck, inget om alkoholhaltig sådan...
  • MV85
    Energy skrev 2009-05-22 00:12:35 följande:
    Åh, då missuppfattade jag det! Men varför inte det? Inte ens lite läsk?
    Nu vet jag inte hur det är i detta fallet, men TS har bara skrivit att gästerna får betala sin egen dryck.. Då utgår jag från att de inte ens bjuder på läsk, mineralvatten och lättöl..
  • MV85
    Stardusty skrev 2009-05-23 17:53:53 följande:
    om någon av mina vänner bjöd på middag + läsk och man fick köpa drickat själv skulle jag acceptera det. Det är f-n ingen rättighet att bli bjuden på allt bara för att nån gifter sig!
    Fast grejen här var ju just att det INTE bjöds ens på läsk och/eller mineralvatten...
  • MV85

Stardusty: Står bara dryck... Står inget om alkoholhaltig sådan... Annars kan du se att de flesta tycker det är okej att inte bjuda på alkohol, utan "bara" bordsvatten, läsk, lättöl och liknande.

Svar på tråden Gästerna får betala dryck till maten!!!