Gästerna får betala dryck till maten!!!
Vi är bjudna på ett bröllop i sommar där gästerna får betala sin dryck till maten. Jag tycker detta är snålt och har aldrig hört nåt liknande. Festen hålls på en restaurang. Vad anser ni om detta?
Vi är bjudna på ett bröllop i sommar där gästerna får betala sin dryck till maten. Jag tycker detta är snålt och har aldrig hört nåt liknande. Festen hålls på en restaurang. Vad anser ni om detta?
Dom kanske inte vill ha ett fylleslag? Finns ju ingen vett och etikett i alkohol till ett bröllop. Jag tycker inte dom är snåla då maten är hutlöst dyr på en restaurang. Om du tycker så kanske du inte ska gå dit? är ju inte kul att gå på ett bröllop för dig om du tycker så illa om brudparets önskan tänkte jag. :-S
Så länge man informerar om det så är det väl inget konstigt? Hålls festen på en restaurang så vill väl stället ha sin avans på baren precis som vanligt, skulle ju bli galet dyrt att bjuda laget runt en hel kväll...
Ingen tvingar dig att dricka vin. Bordsvatten brukar inte vara speciellt dyrt... Räcker det inte med att du blir bjuden på middag?
Tack för era synpunkter, jättebra att få feedback. Det kanske lät otacksamt av mig, men jag ville bara berätta min åsikt innan jag bad om era. Jag menade inte att de skulle öppen bar hela kvällen, men att gästerna ska betala för sin dryck till maten tycker jag är att båda ha och äta kakan, speciellt när vi även förväntas ge dyra presenter i form av pengar som är det de önskar sig. Jag vill naturligtvis gå på bröllopet för jag tycker om dessa personer, men är besviken över detta.
Jo men 20-50sek för dricka till maten är lite pengar per person men en jättesumma för brudparet.
Mm, men jag vidhåller fortfarande att dom inte är snåla. Enbart maten brukar gå på 4-600 kronor. Och då brukar det ingår läsk och lättöl. Sen är det ju kläder, blommor, dekorationer etc etc. Så vips är man uppe i summor som 80-100 000 kronor. Och det är innan alkoholen kommer in i bilden. Dom har säkert en orsak att göra så och inte för att vara dumma. Och om det är människor ni tycker om så vet du ju att dom är underbara och har då en bra anledning till detta.
Ge lite mindre pengar då? Istället för 800-1000 kronor kan ni ge 400-500 kronor. Garanterat lika uppskattat av brudparet.
Det tycker jag är snålt. Dryck till maten hör till middagen. Bar efteråt kan ev vara en annan sak. Hur mycket kan man förvänta sig att gästerna bidrar med? Närvaro, finkläder, present OCH betala för sin middag/dryck? Det är väl ändå brudparet som bjuder till bröllop? Strunta isåfall att ha några gäster alls om de nu bara kostar en massa.
och är det några som är snåla så är det när man bjuder på allt och ändå får 70 kronor i present av varje gäst.