Gästerna får betala dryck till maten!!!
Vi är bjudna på ett bröllop i sommar där gästerna får betala sin dryck till maten. Jag tycker detta är snålt och har aldrig hört nåt liknande. Festen hålls på en restaurang. Vad anser ni om detta?
Vi är bjudna på ett bröllop i sommar där gästerna får betala sin dryck till maten. Jag tycker detta är snålt och har aldrig hört nåt liknande. Festen hålls på en restaurang. Vad anser ni om detta?
Att bjuda på alkohol till maten kan jag förstå om man inte vill göra av olika anledningar, men att inte bjuda på någon dryck alls tycker jag faktiskt är snålt.
Bjud då hellre en person mindre o bjud alla på i alla fall mineralvatten, läsk och lättöl alternativt var på ett billigare ställe så ni har råd med det.
Att inte bjuda på alkohol är en sak, att inte ens bjuda på alkoholfritt tycker jag är att gå längre.
Man måste inte för den sakens skull ha fritt att dricka hur mycket som helst, men några glas till en två-trerätters tycker jag allt man kan förvänta sig ska ingå i middagen.
Fast nu skrev jag ju lite fel. Eeeeh, alltså vi ska inte ha ett alkoholfritt bröllop. Allt annat skrev jag rätt utifrån min synpunkt. (Jag är alltid på brudens sida men aldrig bridezillans)
Isvatten i karaffer, gratis och problem solved. Nu tror jag förvisso att det är öl/vin till maten brudparet åsyftar.
Låter konstigt om de inte ens bjuder på alkoholfritt. Om de önskar sig dyra presenter men tycker att gästerna ska stå för drycken så tycker jag att det är lite dålig stil. Att som gäst betala del av middagskostnad/dryck får ju ses som en del av presenten. Lägg ned den summa som du tänkt men dra av vad du tror att din/er måltidsdryck kommer kosta. Man ska inte behöva bli fattig av att gå på bröllop