Inlägg från: Goaste |Visa alla inlägg
  • Goaste

Pruta/förhandla hos floristen?

Vi ska beställa brudbukett, coursage (blomma till min M2B) och lösa rosor och prydnadskål, til bordsdekoration och dekoration i kyrkan, från en och samma florist. Rätt mycket blommor med andra ord. Kan man med att "pruta" eller förhandla om ett bra totalpris då?

• Svar på tråden Pruta/förhandla hos floristen?
  • Goaste
    shakynose skrev 2009-05-22 13:02:22 följande:
    Jag skulle aldrig drömma om att pruta på arbetskostnader som bukett och corsage innebär, men om du bara ska få en hel hög med blommor i en hink så kanske du kan få lite bättre pris? Kan tänka mig att det beror på vad priset är från början. Om du får köpa blommorna till kyrkan för bara lite mer än inköpspris så finns där ju inte så mycket prutmån, men annars så är det väl på dem som du skulle kunna få rabatt.
    Nej jag kan inte tänka mig att jag får någon form av rabatt på buketten och blomman till min M2B men jag tänkte ju mest på de lösa rosorna och prysnadskålen.
    Buketten och coursagen är det redan så fantastikst bra pris på så där hade jag inte tänkt pruta.
  • Goaste

Jag behöver inte ha färdiga rosor, då jag endast ska anända blomman med ca 5 cm stjälk. Så jag kan kapa stjälk och rensa från blad och taggar själv. Vill ju ha bra blommor men det behöver ju inte vara "top of the line".

• Goaste

Vill bara klargöra att det inte handlar om att pruta för prutandets skull utan mest om man kan få ett bra pris när man ändå köpre en lite större mängd lösa blommor.
    Jag är ingen snåljåp men bra pris är ju aldrig fel.
    Självklart jämför jag inte stormarknadernas blommor med floristens, skillnad på kvalitet och kvantitet.

Svar på tråden Pruta/förhandla hos floristen?