• Kajsaanka

Behöver hjälp från er andra..

Hehe mina föräldrar är exakt likadana, vi är 25 o 26 och gifter oss imorgon. =) (o här sitter jag o väntar på att tiden ska gå) Jag har inte heller gått den där raka vägen med utbildning och karriär mm som de vill. Vi började tala löst om att vi skulle gifta oss när vi döper vår grabb, då blev vi bemötta med lite lätt nonchanlans som att "jaja, får väl se om dom menar allvar" ungefär. Jag tycker det låter som en bra idé att ni ska klargöra det i samband med att ni förlovar er, då verkar det mer seriöst och beskyddande föräldrar har nog lättare att ta det till sig och se positivt på det. Sen får man komma ihåg som du skriver att de vill bara väl. Och varför inte tänka ut några bra argument? Man kan tex fortfarande utbilda sig även om man är gift. Många framgångsrika i medelåldern har varit gifta i många år och har flera barn som de fått tidigt, det är inget hinder för att lyckas i livet, tvärtom! Stå på er så kommer ni säkerligen få ett mkt bättre bemötande än ni kanske väntar er.
    Kram!

• Kajsaanka

Ps glömde ju svara på det du undrar... Anordna tex middag med bådas föräldrar när ni har förlovat er och berätta då. Låt sen alla andra få reda på det efteråt.

Svar på tråden Behöver hjälp från er andra..