• didis

Behöver hjälp från er andra..

SÅÅ unga är ni väl inte? När jag var 25 hade jag två barn och var nästan klar med min universitetsutbilning. Ett par år senare hade jag hus också (men ingen hund än )

Glöm inte bort att hans föräldrar trots allt har både mer livserfarenhet och ett annat perspektiv på livet, de kankse inte förstår varför det är så viktigt för er att just gifta er. Huvudsaken är trots allt att NI vet varför ni gifter er. Har ni inte det är det värt att fundera över, livet är ju detsamma fast man är sambeskattad

Säg till dem att vi vill gifta oss därför att...(vi planerar skaffa barn, köpa hus eller vill ärva varandra eller vilket argument som nu passar båder er och dem bäst). Ladda med argumnet innan om ni tror ni kommer bli ifrågasatta.

• didis

Visst, bjud hem dem på middag om ni vill det. Korka upp en flaska skumpa och berätta så kan de utbringa en skål (förhoppningsvis!).

Jag minns inte ens hur vi berättade för våra föräldrar, det var mest - boka inte in någon resa 14 mars nästa år för då gifter vi oss. Ingen stor grej alltså.

Mina svärföräldrar tyckte det var jätteroligt (de hade ju väntat 20 år haha) och min mamma tyckte mest det var onödigt att lägga ut så mycket pengar. Olika reaktioner alltså.

Kan vara bra att de närmaste vet om det kanske ett halvår i förväg eller mer, beroende på om det är i semestertider, just så de inte bokar in andra aktiviteter då.

MissAlice skrev 2009-05-23 14:24:32 följande:
    Ni jag anser inte att vi är för unga, men det är ju som nämnt tidigare relativt ovanligt att folk gifter sig i den åldern idag.. Tack för alla tips, men när ska vi berätta det? Och hur? Bjuda hem dem på middag kanske, bara vi fyra?
Svar på tråden Behöver hjälp från er andra..