• alexandraopatrik

Helsingborgare! tråd 2

Förra tråden stängdes av för svar så jag lade upp en ny så vi kan fortsätta diskutera! =)

• Svar på tråden Helsingborgare! tråd 2
  • lingon82
    Mia1972 skrev 2009-06-10 17:41:23 följande:
    Sen tips nr 2 :Jag har lyckats växa ur min brudklänning *galen* och hittade en tjej ute på planteringen som syr brudklänningar och fixar och donar.Så jag åkte dit med min klänning och vi kom fram till att hon aldrig skulle kunna fixa till den så att den passade mig.Så jag KÖPTE EN NY istället *asg*En helt underbar kreation vacker som en dröm är den och jag betalade 4500 kr för den.Sen behåller hon min gamla (helt nya) klänning och hänger ut det till försäljning.www.orathaidesign.seKolla in hennes sida!
    Verkar hon vara helt fullbokad, eller? Har en tärna som ska sy upp en klänning och behöver någon.
  • alexandraopatrik

Kanske ska lämna in klänningen drä för ändring, ska nog dit en runda imorgon.

• Mia1972
    lingon82 skrev 2009-06-10 19:12:57 följande:
    Verkar hon vara helt fullbokad, eller? Har en tärna som ska sy upp en klänning och behöver någon.
    Tror inte hon hade så mycket att göra just nu iaf.
  • Lovecats

Helsingborgare! Hur går det?

Själv har mannen och jag varit på Sofiero blomster och bokat bukett och corsage. Fick höra av en bekant att de skulle vara bäst i stan på dylikt när jag berättade, så utan att ha sett slutresultatet känner jag mig fånigt nöjd

• Nicossambo

Hur mycket kostade det? Är nyfiken!!!Lovecats skrev 2009-06-22 16:04:22 följande:

Helsingborgare! Hur går det?Själv har mannen och jag varit på Sofiero blomster och bokat bukett och corsage. Fick höra av en bekant att de skulle vara bäst i stan på dylikt när jag berättade, så utan att ha sett slutresultatet känner jag mig fånigt nöjd
  • Jemima

hej helsingborgare!

jag gifter mig nästa lördag (4/7) wihiiii! Måste bara rekommendera Lyxxa på Väla (jag vet att många andra har pratat gott om dem, det var därför jag drog med mig mannen dit). De var supertrevliga och proffsiga!

kramar

• Lovecats
    Nicossambo skrev 2009-06-25 18:05:33 följande:
    Hur mycket kostade det? Är nyfiken!!!Lovecats skrev 2009-06-22 16:04:22 följande:
    Vi berättade vad vi ville ha för storlek på buketten (25 cm), färger (rosa + vitt) och blommor (rosor + gerberor + grönt), samt vad vi max ville att det kostade, så under 1000:-. Vidare har vi bett om en enkel "odesignad" bukett med sidenband hela vägen runt stjälkarna och att den inte ska sparas. Romantiskt, inte överarbetat.

Får lägga upp bilder sen
  • Lovecats
    Jemima skrev 2009-06-25 20:16:53 följande:
    hej helsingborgare!jag gifter mig nästa lördag (4/7) wihiiii! Måste bara rekommendera Lyxxa på Väla (jag vet att många andra har pratat gott om dem, det var därför jag drog med mig mannen dit). De var supertrevliga och proffsiga!kramar
    Vad gör Lyxxa för något? Varit på väla 2ggr i mitt liv. Senast var nog för 4 år sedan

Lycka till på lördag! Vädret ser ut att bli fantastiskt.
  • Jemima

tack

Lyxxa är guldsmed/smyckesaffär, vi köpte våra vigselringar där. Fick massor av hjälp, tips och inspiration att välja, och det var ingen som helst press från säljaren att välja dyrare eller köpa överhuvudtaget (som man annars ofta känner med folk som är väldigt säljinriktade). Man kan köpa en färdig modell, välja till ändringar eller skapa nåt helt eget.

vi köpte silverringar, jag blev först helt såld på dem med mattad yta men vi fick veta av säljaren att det nöts ganska fort och blir blankt (man kan iofs lämna in dem och få ytan mattad igen men det kan behöva göras ofta isf) så då blev det ringar som var blanka från början.

• alexandraopatrik

Någon mer som drömmer konstigt? Inatt drömde jag om att vi var helt försenade o jag hann inte sätta upp håret eller sminka mig och inte blev vi fotograferade heller!!!!!! Var helt slut i huvudet när jag vaknade...

Svar på tråden Helsingborgare! tråd 2