• Lovecats

Visa mig din "max 500 pix" bukett!

Som rubriken anger: Visa hur din brudbukett såg ut. Max 500:- får den ha kostat. Handtag och annat är inte så viktigt, jag tänker inte spara den. Vill bara ha något tjusigt till vigseln. Färg, blomval och form är det mest intressante

• Svar på tråden Visa mig din "max 500 pix" bukett!
  • passionsblomman

Något annat än en helt vanlig rund bukett och med i stort sett helt fria händer för floristen-så inga blommor behöver specialbeställas kan omöjligt komma i fråga.
    Handag, konsultation eller andra saker som innebär TIDSÅTGÅNG för den som ska göra den är uteslutet.
    det är nämligen inte mer pengar du budgeterat än att det täcker materialet. Ingen arbetskostnad alls ryms i priset.

Rimligast är att du tittar exempelvis på Interfloras eller Euroflorists "menybuketter" och letar efter exempel du gillar. Färger och annat ska du vara rätt klar med själv så du bara helt enkelt kan lägga en beställning i butiken.

• lojeli

Jag har beställt en bukett på i mitt tycke Stockholms bästa blomsteraffär (Jasmin, Olof Palmes gata). Jag ska ha en liten, enkel bukett med röda kvistrosor, daggkåpa och "gräs". Den kommer kosta max 600 kr.

• Valkyria84

Jag kommer att ha en buket med 5 kallor, de kostar ca 50kr/st.

• T RO

Jag gick in på torsdagen i en butik i Lund, sa att jag ville ha en rundbunden bukett med sidenband, valfria blommor, men helst ranunkel, tulpaner, rosor eller liljor. Allt skulle vara vitt.

Fick precis en sån bukett jag tänkt mig för 300 kronor och corsagen kostade 75 kr. Vi köpte även tre tackbuketter (tulpaner och blåbärsris) och en hink lösa ranunkler. Allt gick på 700 kronor. Så visst går det. Men bara om man är beredd på att få vad de råkar ha hemma...

• novia72

Jag gjorde som T RO gick dagen innan bröllopet... min bukett, 2 (små) tärnbuketter + 1 korsage 600 kr... nejlikor,rosor,pioner och brudslöja!

• passionsblomman

Frågan är också var i landet du bor. Lund och TR O´s exempel är typiskt skånepriser, det är oerhört stor skillnad mellan skåne och sthlm tex. Men som du ser i exemplen böhver det inte skena iväg om du inte har specade krav.

• Lovecats

Jag vill gärna ha vitt, men mannen ska välja ut och han är inne på sommarblommor Det ska inte vara en prålig, überarbetad bukett, utan ganska enkel utan en massa pärlor, "vassblad" i bågar (som alla verkar ha) etc.

Gifter oss i Helsingborg och har funderat på Sofieros blomsterhandel. Någon som känner till hur de är? När jag varit förbi har de verkat vara duktiga, men kanske mer inriktade på trädgård än buketter.

• passionsblomman

Finns massa fina vita sommarblommor och den typen av bukett är inte så tidskrävande eller så. Det låter som bra förutsättningar.
    Du bor också i rätt landsända, och många handelsträdgårdar har även duktiga florister anställda.

(just den du nämner har jag dock ingen personlig koll på alls)

Lovecats skrev 2009-05-24 13:49:36 följande:
    Jag vill gärna ha vitt, men mannen ska välja ut och han är inne på sommarblommor Det ska inte vara en prålig, überarbetad bukett, utan ganska enkel utan en massa pärlor, "vassblad" i bågar (som alla verkar ha) etc.Gifter oss i Helsingborg och har funderat på Sofieros blomsterhandel. Någon som känner till hur de är? När jag varit förbi har de verkat vara duktiga, men kanske mer inriktade på trädgård än buketter.
  • Celeste97

I mitt galleri finns en bukett för ca 350 kr.
    "Rundbunden, ca 2 dm i diameter och lila" var floristens instruktioner.

• Lovecats
    passionsblomman skrev 2009-05-24 13:58:40 följande:
    Finns massa fina vita sommarblommor och den typen av bukett är inte så tidskrävande eller så. Det låter som bra förutsättningar.Du bor också i rätt landsända, och många handelsträdgårdar har även duktiga florister anställda. (just den du nämner har jag dock ingen personlig koll på alls)
    Låter lovande Fint med ett proffs som kan ge input!
Svar på tråden Visa mig din "max 500 pix" bukett!