Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Visa mig din "max 500 pix" bukett!

Något annat än en helt vanlig rund bukett och med i stort sett helt fria händer för floristen-så inga blommor behöver specialbeställas kan omöjligt komma i fråga.
    Handag, konsultation eller andra saker som innebär TIDSÅTGÅNG för den som ska göra den är uteslutet.
    det är nämligen inte mer pengar du budgeterat än att det täcker materialet. Ingen arbetskostnad alls ryms i priset.

Rimligast är att du tittar exempelvis på Interfloras eller Euroflorists "menybuketter" och letar efter exempel du gillar. Färger och annat ska du vara rätt klar med själv så du bara helt enkelt kan lägga en beställning i butiken.

• passionsblomman

Frågan är också var i landet du bor. Lund och TR O´s exempel är typiskt skånepriser, det är oerhört stor skillnad mellan skåne och sthlm tex. Men som du ser i exemplen böhver det inte skena iväg om du inte har specade krav.

• passionsblomman

Finns massa fina vita sommarblommor och den typen av bukett är inte så tidskrävande eller så. Det låter som bra förutsättningar.
    Du bor också i rätt landsända, och många handelsträdgårdar har även duktiga florister anställda.

(just den du nämner har jag dock ingen personlig koll på alls)

Lovecats skrev 2009-05-24 13:49:36 följande:
    Jag vill gärna ha vitt, men mannen ska välja ut och han är inne på sommarblommor Det ska inte vara en prålig, überarbetad bukett, utan ganska enkel utan en massa pärlor, "vassblad" i bågar (som alla verkar ha) etc.Gifter oss i Helsingborg och har funderat på Sofieros blomsterhandel. Någon som känner till hur de är? När jag varit förbi har de verkat vara duktiga, men kanske mer inriktade på trädgård än buketter.
  • passionsblomman

Nejlikor brukar ligga mellan 15-20 kr/st.

När det gäller färgtema på allt annat så tycker jag du ska bestmma det helt bortsett från den kommande brudbuketten. Detn behöver inte ha med din ukning att göra öht. Temat är bara till för att underlätta arbetet att skapa en harmonisk helhet i ddukningen /arrangemanget.

Vilka färger det är i din bukett spelar i det fallet ingen roll. Antingen blir den en del i harmonin eller så blir den en kontrast som blir ett blickfång istället.

Båda funkar.

Välj du dina inbjudningskort och allt annat helt fritt och lös buketten där och då. På sommaren är vitt och alla olika pastelliga färger vanliga. rött har man oftast också. Däremot kanske inte så värst mkt orange, då det kommer mer framåt hösten

• passionsblomman

Här får man vara på det klara med att det är långt ifrån säkert att det är så buketten kommer att se ut när man väl hämtar den. Ett personligt samtal med den florist som ska göra den är viktigt så det framgår om det tex är färgerna som är viktigast eller så.

Man har nämligen full rätt i butik att byta menybuketternas innehåll mot "likvärdigt" material. När det kommer til l att en brud beställt för sitt bröllop, kan jag lätt se att detta kan bli föremål för diskussioner och besvikelser.

therese182 skrev 2009-06-17 10:50:57 följande:
    www.euroflorist.se/Rund-bukett-BUK05_14.p320kr!
  • passionsblomman

Ja, det tror jag beroende på avart du bor. Mellan 500 och 800 tror jag den skulle kosta beroende på butik och ort.

Det är mycket mer än 15 nejlikor i den förresten. Räknaa med att du behöver 20-25 för en sådan.

BM2009 skrev 2009-06-17 10:47:37 följande:
    Jag har en bild på en bukett i mitt galleri... Kan man få en sån bukett för 500 kr om man tar bort pärlor och sidenband?
  • passionsblomman

Ja, jag tycker du gör klokt i att gå till en florist.
    Om du bara ska läga en beställning helt utan en massa krusiduller, så bör inte arbetskostnaden bli vidare hög för den så 500-600 kan ng räcka. Men hoppa över butikerna som är mitt inne i smeten då, de har högre hyror och därmed ofta högre priser.

BM2009 skrev 2009-06-17 11:59:02 följande:
    Bor i Sthlm. Bilden har jag hittat på Gamman.se och där har de en beskrivning om hur man gör buketten själv, men jag är så ohändig så jag törs inte...
Svar på tråden Visa mig din "max 500 pix" bukett!