Inlägg från: BM2009 |Visa alla inlägg
  • BM2009

Visa mig din "max 500 pix" bukett!

Är det någon som vet vad en rund stavbukett med ca:15 nejlikor kostar?

• BM2009
    passionsblomman skrev 2009-06-17 10:31:06 följande:
    Nejlikor brukar ligga mellan 15-20 kr/st.När det gäller färgtema på allt annat så tycker jag du ska bestmma det helt bortsett från den kommande brudbuketten. Detn behöver inte ha med din ukning att göra öht. Temat är bara till för att underlätta arbetet att skapa en harmonisk helhet i ddukningen /arrangemanget.Vilka färger det är i din bukett spelar i det fallet ingen roll. Antingen blir den en del i harmonin eller så blir den en kontrast som blir ett blickfång istället.Båda funkar.Välj du dina inbjudningskort och allt annat helt fritt och lös buketten där och då. På sommaren är vitt och alla olika pastelliga färger vanliga. rött har man oftast också. Däremot kanske inte så värst mkt orange, då det kommer mer framåt hösten
    Jag har en bild på en bukett i mitt galleri... Kan man få en sån bukett för 500 kr om man tar bort pärlor och sidenband?
  • BM2009
    passionsblomman skrev 2009-06-17 11:57:59 följande:
    Ja, det tror jag beroende på avart du bor. Mellan 500 och 800 tror jag den skulle kosta beroende på butik och ort.Det är mycket mer än 15 nejlikor i den förresten. Räknaa med att du behöver 20-25 för en sådan.
    Bor i Sthlm. Bilden har jag hittat på Gamman.se och där har de en beskrivning om hur man gör buketten själv, men jag är så ohändig så jag törs inte...
Svar på tråden Visa mig din "max 500 pix" bukett!