• Miss Biii

BRÅK om småsaker

Detta är väldigt OT men det är rätt skönt att få åsikter från personer som är opartiska..

Jag o min sambo bråkar om allt o inget. Någon som känner igen det? Allt från vem som ska städa, var vi ska fira midsommar till vilket TV program vi ska se... ja allt! Känns så töntigt,,, vi bråkar minst en gång om dagen, oftast ganska ordentligt, men det löser sig ju ALLTID!

Någon som kan komma m nga kloka ord

• Svar på tråden BRÅK om småsaker
  • Miss Biii

diskussioner leder oftast till irritationer... antingen tiger båda eller så blir det skrik o gap... vi kan inte kommunisera plus att vi inte är lika på många punkter...

• Miss Biii

Jo vi pratar en del, oftast slutar även de pratstunderna m irritation... haha, låter ju sjukt det här... Men nån rådgivning har jag funderat på... är det vanligt att par går i parterapi och liknande?

• Miss Biii

familjerådgivning tror jag verkligen på... Vad kostar sånt?

• Miss Biii

jo, så sant att det är en satsning såklart.. vi kan inte kommunisera, så är det... så hjälp behövs absolut!

• Miss Biii

Tack för era ord.. och att ni delar m er av era erfarenheter... skönt att höra att man inte är ensam om detta..

Jag o min sambo har precis det där som många berättar om.. och mkt beror absokut på mig!! Jag har otroligt dålig stubin o blir lätt stressad över småsaker... Tycker absolut att han ska kunna förutse saker... men hur sjutton ska han kunna det? Jag måste såklart tänka på sånna saker... Vi är så otroligt olika o tänker så olika... sånt som är självklart för mig är uppåt väggarna konstigt för honom... sånt i vardagen är jobbigt...

Det där m vattenflaskan är så bra exempel på hur jag kan bli mot min sambo... jag blir stressad o nått går fel... då behöver jag en syndabock... Min älskling får stå ut m mycket, han är underbar! Men hur ska jag få honom o förstå att han inte är en ängel??

• Miss Biii

Tänker på filem "Bröllopsprovet" ... haha, den är ju lite mkt men har ett gott budskap

Jo det är jätteviktigt att tänka på hur man yttrar sig... Istället för att säga "...det är såhär..." så brukar jag tänka på att säga " Jag anser..." eller "Jag upplever/känner att..." För då attackerar man ju ingen, då är det bara vad JAG känner! Det finns ju många knep.
    Men någon slags rådgivning behövs nog för oss... SKa ta tag i det.

Kul m en diskussion om detta Nödvändigt att ventilera lite

Svar på tråden BRÅK om småsaker