• Miss Biii

BRÅK om småsaker

Detta är väldigt OT men det är rätt skönt att få åsikter från personer som är opartiska..

Jag o min sambo bråkar om allt o inget. Någon som känner igen det? Allt från vem som ska städa, var vi ska fira midsommar till vilket TV program vi ska se... ja allt! Känns så töntigt,,, vi bråkar minst en gång om dagen, oftast ganska ordentligt, men det löser sig ju ALLTID!

Någon som kan komma m nga kloka ord

• Svar på tråden BRÅK om småsaker
  • passionsblomman

Menar du verkligen bråk eller menar du att ni diskuterar med engagemang och mycket känslor?

För jag tycker det är skillnad.

• anne på grönkulla

Jag undrar lite samma sak - vad menar du med bråk? Att du tycker det är jobbigt förstår jag. Har du själv nån ide om varför det blir så?

• Mörk Ängel

Har ni alltid haft det så?

Som jag kan tycka är att småtjafs tär ganska mycket på förhållandet och det är ju tråkigt när det kanske egentligen inte finns någon anledning.

Vet du varför ni tjafsar/bråkar så mycket? Och vad tänker du skulle hjälpa för att få er att bråka mindre?

• rosesarered

Ni kanske är lite pressade och stressade om bröllopet börjar närma sig? 

Kanske behöver ta en paus från bröllopsplaneringen, stänga av dumburken och göra nåt roligt tillsammans istället

• Miss Biii

diskussioner leder oftast till irritationer... antingen tiger båda eller så blir det skrik o gap... vi kan inte kommunisera plus att vi inte är lika på många punkter...

• Mörk Ängel

Det där är faktiskt inte lätt, att kunna diskutera konstruktivt och att kunna acceptera den andres åsikter.

Inte för att det kanske är panik nu utan för att förebygga problem så kanske ni ska gå och prata med någon eller leta efter en diskussions-, "bråkarätt"-kurs. Det tror jag alltid är nyttigt.

Vad händer efter att ni bråkat? Hur hanterar ni det? Är ni båda överrens om att bråken är för många?

• Miss Biii

Jo vi pratar en del, oftast slutar även de pratstunderna m irritation... haha, låter ju sjukt det här... Men nån rådgivning har jag funderat på... är det vanligt att par går i parterapi och liknande?

• annmka

Vi har gått på familjerådgivning och tycker de är jättebra!! Känndes bra att prata med varann tillsammans med en 3:e person, som kan "tolka" åt en, eftersom man inte alltid "pratar" samma språk..
    Sen gick jag själv hos en coach i personlig utveckling, och de kan jag verkligen rekommendera!!

• MysanX

Jag hade så i ett förhållande förut. Tillslut var vi tvugna att bestämma oss för att sluta. Man måste helt enkelt bestämma att det inte är värt att ha dessa smågnabb som i längden kan var aoerhört frustrerande. Sätt er ner och prat. Det är ju egentligen skitsaker ni gnabbas om. Det viktiga är att ni tillsamans bestämmer att ni ska sluta.

• Miss Biii

familjerådgivning tror jag verkligen på... Vad kostar sånt?

Svar på tråden BRÅK om småsaker