Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

BRÅK om småsaker

Menar du verkligen bråk eller menar du att ni diskuterar med engagemang och mycket känslor?

För jag tycker det är skillnad.

• passionsblomman

Hade inte min sambo och jag gått och pratat med nåågon för vvad blir det nu...8-9 år sedan, då hade det som nu är tio år gammalt knappt hunnit börja och vi hade sepaprerat, det är jag säker på.
    Vi lärde oss mycket om oss själva och varandra under den tiden. Vi kommer från MYCKET olika miljöer vad gäller hur man kommunicerar och hanterar både känslor och konflikter.

Att nå fram och förstå varandra och att hitta balans bland alla olika behov i familjen, det fortsätter man ju jobba med hela resten av ens liv ihop tror jag. Då är det bra att ha fått vissa nycklar till att lösa saker.
    Jag vet att i stockholm så kan man få gå via Svenska kyrkan och då tror jag det var helt gratis om jag inte minns fel.
    Själva gick vi via mödravården, för jag var gravid och hade en depression när vi blev skickade på våra samtal.

• passionsblomman

Dr Phil brukar säga :"Do you wanna bee right or do you wanna bee married?"

Det ryms en del visdom i den frågan.

Sedan kan det vara nyttigt att fråga sig om man skulle tilltala en vän likadant-då får man skämmas!

För ens partner är ju inte en soptunna där man kan ösa sin allmäna frustration.

Har man VÄLDIGT mycket sådan, och det inte är begränsat till ett par dgr i månaden, måste man nog också analysera vad det är i ens EGET liv man har det jobbigt med.

Svar på tråden BRÅK om småsaker