Inlägg från: Mörk Ängel |Visa alla inlägg
  • Mörk Ängel

BRÅK om småsaker

Har ni alltid haft det så?

Som jag kan tycka är att småtjafs tär ganska mycket på förhållandet och det är ju tråkigt när det kanske egentligen inte finns någon anledning.

Vet du varför ni tjafsar/bråkar så mycket? Och vad tänker du skulle hjälpa för att få er att bråka mindre?

• Mörk Ängel

Det där är faktiskt inte lätt, att kunna diskutera konstruktivt och att kunna acceptera den andres åsikter.

Inte för att det kanske är panik nu utan för att förebygga problem så kanske ni ska gå och prata med någon eller leta efter en diskussions-, "bråkarätt"-kurs. Det tror jag alltid är nyttigt.

Vad händer efter att ni bråkat? Hur hanterar ni det? Är ni båda överrens om att bråken är för många?

• Mörk Ängel

Det hela kan ju handla om att ni behöver hjälp med att kommunicera med varandra på rätt sätt så att inte irriation väcks. Det kan vara småsaker som att använda "alltid" och "aldrig" när man prata om den andre.

Jag tror nog vanligare än man tror, tyvärr så är det ju lite tabu för det betyder att förhållandet är dåligt - fastän det inte alls behöver vara så utan att det snarare är en satsning på förhållandet.
    Jag skulle själv gärna gå någon slags "bråkarätt"-kurs för att kunna få ut så mycket som möjligt av bråken utan att man lägger för mycket energi eller sårar den andra. Detta vill jag även fast vårt förhållande är toppen!

• Mörk Ängel

Då tror jag precis som annmka säger, att det är bra med någon som medlar.

Svar på tråden BRÅK om småsaker