Kan inte bestämma mig angående brudbukett
Från början tänkte jag inte ha någon, men det är ju fint med blommor. Nu funderar jag på att skaffa en enkel som inte kostar så mycket. På min farbrors 80-årsfest hade min far beställt en bukett för 300 kronor som var jättestor, med rosor och något lila, och jag tänkte att jag kunde vända mig till samma affär.
Jag vill bara gå dit på fredag, se vad de har och be dem göra något vackert av det som finns (jag gifter mig på lördag). Men nu tycker alla (särskilt min mor) att jag inte kan göra så, att jag måste ringa och "förvarna" så att de tar hem något som passar. Men jag vill inte hålla på att krångla! Jag kanske inte ens vill ha någon bukett? (Den måste man väl släpa med sig under fotograferingen innan vigseln också...)
Är jag väldigt dum och jag inte ringer och förvarnar? Eller kan jag få lov att bara rycka på axlarna så länge och ta det på fredag? Jag känner verkligen pressen från allas förväntningar... trodde aldrig att det skulle bli så här.
Lite stöd, någon? Om jag kunde välja och vraka skulle jag välja något i ljus-ljus rosa (nästan vitt) eller creme och med något plommonfärgat och grönt. Bör jag då ringa...? Eftersom jag har ett hum...? Men det mesta brukar väl vara vackert. Jag vill bara ha något litet. Om jag vill ha något.
Usch!!!