Inlägg från: isop |Visa alla inlägg
  • isop

Kan inte bestämma mig angående brudbukett

Från början tänkte jag inte ha någon, men det är ju fint med blommor. Nu funderar jag på att skaffa en enkel som inte kostar så mycket. På min farbrors 80-årsfest hade min far beställt en bukett för 300 kronor som var jättestor, med rosor och något lila, och jag tänkte att jag kunde vända mig till samma affär.

Jag vill bara gå dit på fredag, se vad de har och be dem göra något vackert av det som finns (jag gifter mig på lördag). Men nu tycker alla (särskilt min mor) att jag inte kan göra så, att jag måste ringa och "förvarna" så att de tar hem något som passar. Men jag vill inte hålla på att krångla! Jag kanske inte ens vill ha någon bukett? (Den måste man väl släpa med sig under fotograferingen innan vigseln också...)

Är jag väldigt dum och jag inte ringer och förvarnar? Eller kan jag få lov att bara rycka på axlarna så länge och ta det på fredag? Jag känner verkligen pressen från allas förväntningar... trodde aldrig att det skulle bli så här.

Lite stöd, någon? Om jag kunde välja och vraka skulle jag välja något i ljus-ljus rosa (nästan vitt) eller creme och med något plommonfärgat och grönt. Bör jag då ringa...? Eftersom jag har ett hum...? Men det mesta brukar väl vara vackert. Jag vill bara ha något litet. Om jag vill ha något.

Usch!!!

• Svar på tråden Kan inte bestämma mig angående brudbukett
  • isop
    lolca skrev 2009-05-25 16:45:24 följande:
    Du kan säkert göra som du har tänkt. Men jag skulle nog gå dit två dagar innan iaf =)Men man borde nog vara mer spontan än vad man är vid bröllop! Gillar din idé! Kör på!!
    Fast jag bor inte där, utan måste åka dit speciellt. Det är därför jag inte har lust/tid...
  • isop
    Mamli skrev 2009-05-25 16:46:46 följande:
    Jag ville inte helelr ha bukett men min mamma tyckte jag skulle ha de, så jag komemr bara ha nån liten, kanske 3st cerisa blommor med lite brudslöja, gärna långa blommor så de inte blir en vanlig bukett.
    Visst är det så? Jag trodde att jag var en ganska bestämd person, men allas förväntningar får en att ändra och ändra och bli mer och mer tveksam...
  • isop

Jag har bestämt mig för att gå dit på fredag. Tack för alla kloka synpunkter!

Passionsblomman, tack för ditt insatta svar, jag chansar och tar något om de har något fint, annars bryr jag mig inte om buketten. Jag har tvekat över den ända från början, men ser jag något som verkligen talar till mig så väljer jag det. Och vår dukning går i vitt och grönt, så något borde jag kunna hitta. Om man nu tvunget ska tänka på att allt ska matcha...

• isop

Hur gör man förresten med buketten när man fotograferas? Så att den håller sig fräsch till vigseln, menar jag? Ska man ha med en hink vatten till fotograferingsplatsen?

• isop

Nu har jag varit och valt ut blommor till en bukett. Det blir ganska små ljusrosa rosor, vit fresia och en blomma jag inte vet vad den heter, men den ser ut som våreld, fast på långa stjälkar, även den i vitt och rosa. Till det lite daggkåpeblommor som kan sväva ovanför. Hon frågade om färgen på min klänning och kommer att sätta ett cremefärgat band där jag ska hålla, och hon kommer även att sätta i lite rosa pärlor (jag hade hellre haft vita, men de var för vita för att det skulle bli fint, så jag får svälja Barbie-vibbarna för jag tror att det blir jättefint till buketten), både på bandet och i buketten. Den kommer att bli otroligt söt och romantisk, tror jag. Jag bad att få den liten eftersom jag själv inte är så stor (vill absolut inte försvinna bakom) och hon skrev kompakt, hoppas att det blir bra. Hon nämnde något om en bladmanschett också.
    250-300 kronor ska den kosta och kan hämtas på lördag. Vi lade undan några buntar rosor också till bordsdekoration.

Nu blev det plötsligt väldigt spännande att få se hur den ser ut!

• isop

Nu är jag gift och jag måste säga att brudbuketten blev helt underbart fin! Alldeles lagom stor och jättevacker. Skaftet var lindat med någon grön, klibbig tejp och utanpå hade de lindat ett cremefärgat band som var fäst med rosa pärlor. De påstod att buketten var "plastad" och skulle hålla sig utan vatten, och det gjorde den. Det var väldigt enkelt att ta med den på fotografering och bara glömma bort den efter vigseln. Jag ställde den i vatten på kvällen och den är fortfarande fin.

Bild finns i mitt galleri.

Svar på tråden Kan inte bestämma mig angående brudbukett