Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Kan inte bestämma mig angående brudbukett

Naturligtvis kan du gå in till din florist på fredag och köpa något rakt över disk!

Däremot kan du inte ha några förväntningar om färger utan får köpa ur det sortiment de har inne för dagen.

Vill du ha önskemål, då är du inte bara tvungen att förvarna utan du har bråttom och de kommer säkert vilja träffa dig då för samråd i verkligheten.(färgbeskrivningar per telefon är ingen hit) Det innebär alltså ett extrebesök för dig och merjobb för floristen då du har en specialbeställning i det fallet.

Så, du måste helt enkelt välja:

*inga specade krav-jag tar det som det kommer och tror på att NÅGOT fint har de ju säkert i butiken

Då går du dit på fredag!

* Jag vill nog ändå ha bestämt vilka blommor det ska vara och få rätt nyanser.

SKYNDA dig att gå dit IMORGON då!

Jag är övertygad om att du får en fin bukett om du går dit på fredag. Var bara inte stressad då, för fredagar kan det vara mycket att göra för personalen, så räkna med att detta kommer kunna ta en stund.

• passionsblomman

Det vore urdåligt sortiment om det inte på en fredag skulle finnas fina blommor så du kan få ihop en bukett. Det kommer gå bra och du har inte svåra färger att hitta något sm passar med.

Självklart måste inte alla detaljer matcha! Det kan tom bli intressantare om det INTE gör det.

Du ska förvara din bukett svalt över natten mellan fredag och lördag, kyl/källare/garage typ. Duscha med en blomspruta på den både på kvällen och morgonen och gärna ett par ggr under dagen.

klappa och pilla inte på blommorna (som jag har insett att nästan alla gör, både bruden själv och merparten av alla kvinnliga gäster)för de får fula märken, brytoch klämskador av det-blir fula fortare.

Visst kan du ha en hink om du vill, men det tror jag inte behövs, utan sätt den i en vas efter vigseln istället så den får vatten innan middagen.

• passionsblomman

Nä, det är ungefär så ospontant som det kan bli!
    Det är absolut ett brudbinderi och kan aldrig bli annat.

Svanboet skrev 2009-05-25 18:00:18 följande:
    Florister använder något speciellt (oasis) för att de inte ska torka men jag vet itne om de kan göra en "spontan" bukett med det i handtaget. Det finns ju många brudbuketter nu för tiden som inte har vanliga "handtag" så det borde ju fungera.
Svar på tråden Kan inte bestämma mig angående brudbukett