Vi har en kris i förhållandet....
Jag behöver hjälp. Vi behöver hjälp. Jag och min sambo har tidigare kommit överrens om att boka tid på familjerådgivningen. Det är bland annats ekonomi och tidigare barn som skapar osämja, nu senast båda tillsammans.
Vi gifter oss den 22 augusti och för tillfället genomgår vi lite av en kris i vårat förhållande. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad jag måste göra, eller vad vi måste göra för att lösa det här. Ett av barnen bor 50% här, det andra 100% hos mamman pga fastställd diagnos Asperger. Hon klarar inte av den psykiska påfrestningen som blir av att vara på en "otrygg" plats.
Sambon och mamman till barnen har tidigare haft stödfamilj på grund av sambons skiftarbete á 12 timmar. Stödfamiljen är morföräldrarna, som mamman fortfarande bor hos. Stödfamiljen får pengar/underhåll av kommunen, vet ej exakt hur det är. Kommunen har nu beslutat att min sambo skall betala 2500 lite drygt, för båda barnen. Mamman har barnbidraget men vi står för barnomsorg osv..
Mamman har också Asperger och har väldigt lite pengar att stå sig på. Det känns som att stödfamiljen är kvar för att hon inte har råd på annat sätt. Hon bor för sjutton hemma med sina föräldrar.
Jag vet inte vad jag skall göra. Om vi skulle behöva betala underhåll så skulle det ändå bli billigare. Min sambo säger att han är rädd för att soc skall säga att han gjort fel och ta barnen i från honom. Detta kommer aldrig att hända! Mamman skrämmer upp honom och han accepterar det som är, och betalar. Med pengar som vi inte har.
Jag vet inte hur jag ska få honom att förstå. Jag blir så fruktansvärt ledsen och orolig över vår framtid, om det ens finns någon. Jag börjar att tveka, tror inte jag kommer att klara av denna skit i resten av mitt liv. Jag har inga problem att han har bra kontakt med mamman till barnen, men att han bara accepterar och låter det vara och bara betalar. Med pengar han inte har.
Jag skall ringa och ställa frågor på soc.kontoret, men jag vet inte vilka frågor jag skall ställa. Jag kan inte göra så mycket om inte min sambo vill göra något åt det här. Han vill "vänta" till efter semestern för att han är rädd att soc. skall ta barnen ifrån honom om han tar kontakt först? SUCK!
Jag känner mig så.. förvirrad. Jag behöver få hjälp, vi behöver hjälp.