• agtiwi

Vi har en kris i förhållandet....

Om nu barnen bor hos sin mamma 100% så visst då ska pappan betala underhåll.. MEN då ska han inte betala barnomsorgsavgifterna. De som är här för att läxa upp kan ju läsa ts ordentligt först. Där står klart och tydligt att pappan tar sitt ekonomiska ansvar.
    Till dig ts, stå på er och är det så att pappan ska betala underhåll så ska han inte betala barnomsorgen. Den ska hon stå för då den faktiskt beräknas utifrån mammans ekonomi.
    Förresten, har man ett barn 50% var så utgår underhållet. För då anses man redan dela lika.

• agtiwi

Ville bara tillägga att om soc skulle ta vårdnaden från någon förälder bara för att han/hon är öppen och vågar söka/be om hjälp så hade inte min son bott med mig idag. Kan tillägga att sonens pappa inte lyfter ett finger i stort sett. Soc har sagt till mig flertalet ggr att de uppskattar och är glada för att jag vågar be om hjälp och gör det, för som de säger så har de allt för många ggr sett människor som vägrat be om hjälp som det gått käpprätt åt skogen för. Sen är det viktigt att man som hjälpsökande känner förtroende för den som ska hjälpa, gör man inte det så har man faktiskt rätt att byta.

Svar på tråden Vi har en kris i förhållandet....