Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Måste ett bröllop verkligen kosta massor?

Allt det här handlar ju inte ett skit om vad andra ska tycka utan faktiskt HELT om vad varje par har för egna prioriteringar. Det innebär i klartext oftast HUR mycket man är beredd -och kan- göra själva av sådant som man annars får betala för att någon annan gör OCH vilka delar man värdesätter högt och inte.

Någon har massor med fpolk som inget hellre vill än hjälpa till och tycker dessutom att det är helt ok, ngn annan vill att vänner och släkt ska SLIPPA "jobba" eller har ingnen som kan /vill. Eller vill bara få känna att allt för en enda gångs skull är serverat. Någon vill bjuda på tidernas middag på ett slott. Någon annan bjuder på tårta och kaffe.

Det kostar ju ingenting alls att gifta sig. Men att ställa till med fest gör det och då är ju frågan VAD man själv lägger för värde i olika saker för att det ska kännas som fest.

Jag ahar varit på alla möjliga slags bröllopsfester, och alla har varit jättefina och jag har varit jätteglad att bli bjuden och glatt mig för brudparets skull.
    det kommer folk att göra åt er bröllopsdag också!

Svar på tråden Måste ett bröllop verkligen kosta massor?