• allehanda

Gästerna vill inte följa klädkoden.....

" alla bör äga en kostym" " 500:-" öhh
    Dressman är skitdåliga på att ha storlekar hemma som passar långa män tex. Sambon är 2m,sonen är 1,95m finns inte en chans att de skulle kunna passa en kostym för 500:-. Bara en skjorta som passar sambon kostar närmare 1000:- för att den skall beställas pga långa armar plus att den måste vara tillräckligt lång i ryggen.
    Innan någon säger nåt så har vi 60mil till Stockholm enkel resa.
    Kostym för sambon kostar minst 3000:- + skorta slips och nya skor st 48 ja vi säger 1500:- för dom, billig fest va?
    Klädkod är till för att underlätta för gästerna , inte för att styra över dem.( nej jag gillar inte heller pike men hellre det än jeans en sådan dag)

• allehanda
    MV85 skrev 2009-05-26 08:59:46 följande:
    Intressant. Hos oss skrivs alltid klädkod även på dopinbjudningar. O hos oss är det alltid kavaj eller mörk kostym som gäller där då.
    som vaktmästare i kyrkan under 20 år så har jag sett en hel del och det jag kan berätta är att mörk kostym på ett dop är ovanligt, däremot jeans, barfota, tatueringar som syns MYCKET,t-shirts osv är mycket vanligt oh kepsen glömde jag, + alla andra som har "vanlig# finklädsel.På begravningar sa någon att mörk kostym var vanligt, ja hos somliga men hos andra är det fortfarande jeansen som är det enda plagget(sist jag jobbade på begravning så kom en man i 60-års åldern med jeans och ljus kavaj.
    Hela tiden gäller, smaken är olika och de ekonomiska förutsättningarna så också.
  • allehanda
    Sebastiána skrev 2009-05-27 18:15:51 följande:
    Herregud. En kostym kan man få billigt på Dressman och HM. Jag tycker att man åtminstone kan klä upp sig lite NÅN GÅNG! När min kusin gifte sig för några år sedan kom en av hennes väninnor i jeans.
    Du har inte läst hela tråden ser jag.HM har bara kläder för "småpojkar" och Dressman är inte mycket bättre, kom igen när alla män runt 2m kan köpa kläder var som helst så ska jag också se till så att mannen och sönerna har kostymer i alla färger som önskas.Till ett bra pris dessutom.
  • allehanda
    lillabruden skrev 2009-05-27 20:26:20 följande:
    [citat]
    Jag har jobbat på Dressmann i 2år för ett par år sedan och dem har kavajer och kostymer även till 2m långa män. Har dem inte i den butiken du är i så ringer dem runt o sen kan man gå dit den finns.
    Ha, det märks att detta är en storstadsinfluerad tråd,"går dit den finns" jo jag tackar för det första så har jag aldrig varit med om att de kunnat plocka fram något i c158 el c160, för det andra så om jag börjar gå till nästa Dressman butik idag så kommer jag antagligen fram på lördag!!
Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....