• trebarnsmamma

Gästerna vill inte följa klädkoden.....

Har valt kavaj som klädkod...
    Då tycker man ju åtminstone att männen kan ha en kavaj eller är jag dum!
    Har vissa släktingar som undrar om det inte räcker med skjorta o byxa!! PÅ ETT BRÖLLOP!????
    Finns inte i min värld i alla fall !
    Absolut inte när man skriver KAVAJ! Är jag fjantig eller....

• Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....
  • Emelieca

Hmmm, störigt! Känns ganska nonchalant av dom när ni lägger ner mycket pengar och tid på ert bröllop. Ni vill ju inte behöva känna er alldeles överuppklädda på ert eget bröllop om det bara är ni som klätt upp er.

• 22 Augusti

det e konstigt tycker jag av de. Det är väldigt normatl att man har åtminstonde kavaj om inte en hel kostym. Vi har skrivit Kavaj på vårt inbjudan och jag är övertygd att alla fäljer det! Sedan kan man kanske ta va kavajen i lsutet av kvällen men det e helt ok tycker jag!

• trebarnsmamma

Ja visst är det störigt...
    De säger saker som att de inte har användning av en kostym annars. men då tycker jag att det har man väl, begravningar, bröllop,dop etc men det är klart att kommer man i mysbyxor på ett dop så fattar man väl inte vad kläder är!!!
    Jag blir såå ilsk!

• monkay

Usch, har samma dilemma jag med! Blir så sur, vet inte riktigt hur man ska tackla detta faktiskt!

Jag försöker tänka på att majoriteten kommer ha på sig kavaj och den som blir utittad är den som skippar...
    Det som grämer mig mest är att en av gästerna frågade mig om det inte var okej att ha på sig Pikétröja och chinos!!!! NOWAY sa jag då, där går f-n gränsen!

GRRR

• trebarnsmamma

Men herregud vad är det med folk!? skärpning!!

• Jen75

Du är absolut inte fjantig! Jag hade blivit jättebesviken om de varit mitt bröllop. Vi har skrivit sommarfin på vår inbjudan och de är ju egentligen ingen klädkod men jag tror alla kommer ha kostym på sig ändå (de vi pratat med i alla fall) för att de är bröllop och man vill klä upp sig.

• novemberbrud2009
    trebarnsmamma skrev 2009-05-25 21:19:49 följande:
    Har valt kavaj som klädkod...Då tycker man ju åtminstone att männen kan ha en kavaj eller är jag dum!Har vissa släktingar som undrar om det inte räcker med skjorta o byxa!! PÅ ETT BRÖLLOP!????Finns inte i min värld i alla fall !Absolut inte när man skriver KAVAJ! Är jag fjantig eller....
    Å herre gud, att folk orkar. Det finns alltid nåt att klaga på verkar det som. Vad hade hänt om du skrivit mörk kostym ;)

Tycker du ska stå på dig. Man har ju som sagt alltid ett val att komma.
  • trebarnsmamma

Ja visst tänk då på en annan som har lagt 8795 :- på en klänning som man definitivt bara kommer använda en gång! (I och för sig är det ju mitt bröllop!)
    Men vill man inte köp kan man väl hyra!
    Endel tycker det förstås blir dyrt att även hyra, men då behöver de ju inte heller komma och bli bjudna på gratis mat o dryck kan man tycka!
    DET ÄR DYRT!

• monkay

Jag tycker det är både respektlöst och oerhört fult att inte följa klädkoden.... Och det här med att det är för dyrt att köpa kostym etc har jag oxå fått höra...men hallå det var tex 40% på Dressman för någon vecka sen. 40% på en redan prisvärd kostym är väldigt bra pris...

Stå på dig TS, du är inte ett dugg fjantig!

• HurraViSkaGiftaOss

Du är inte fjantig.
    Alla bör äga en kostym. Har dom inte en så är det dax att köpa!

Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....