• trebarnsmamma

Gästerna vill inte följa klädkoden.....

Har valt kavaj som klädkod...
    Då tycker man ju åtminstone att männen kan ha en kavaj eller är jag dum!
    Har vissa släktingar som undrar om det inte räcker med skjorta o byxa!! PÅ ETT BRÖLLOP!????
    Finns inte i min värld i alla fall !
    Absolut inte när man skriver KAVAJ! Är jag fjantig eller....

• Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....
  • passionsblomman

Oh vad roligt! Vi KAN väl ha en fest där du kommer i kanindräkt! jag kan vara en kyckling och du MÅSTE be din släkting komma, för ahan var bland de trevligaste av ALLA dina trevliga gäster!

didis skrev 2009-05-26 18:08:36 följande:
    Klä upp sig, ja. Klä ut sig, nej.Och med klädkod frack skulle jag känna mig lika bekväm som i en kanindräkt Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-26 18:04:24 följande:
  • didis

Kan våra makar vara tuppar då tror du? Med röda strumpbyxor och tuppkam?

Släktingen (som egentligen är makens kusin) är jättetrevlig och numer behöver han inte provocera släkten heller så han klär sig ju riktigt snyggt Dessutom ÄR han rätt snygg också!

Att gästerna själva tycker de är skitsnygga är förresten det jag tycker är viktigast, sedan får de ha klätt sig i kostym eller döskallet-shirt, mig kvittar det lika.

passionsblomman skrev 2009-05-26 18:29:57 följande:
    Oh vad roligt! Vi KAN väl ha en fest där du kommer i kanindräkt! jag kan vara en kyckling och du MÅSTE be din släkting komma, för ahan var bland de trevligaste av ALLA dina trevliga gäster!
  • passionsblomman

Åh, vad galet!

Jag håller med dig om släktingen på alla punkter.
    didis skrev 2009-05-26 18:37:36 följande:
    Kan våra makar vara tuppar då tror du? Med röda strumpbyxor och tuppkam? Släktingen (som egentligen är makens kusin) är jättetrevlig och numer behöver han inte provocera släkten heller så han klär sig ju riktigt snyggt Dessutom ÄR han rätt snygg också!Att gästerna själva tycker de är skitsnygga är förresten det jag tycker är viktigast, sedan får de ha klätt sig i kostym eller döskallet-shirt, mig kvittar det lika.
  • didis

Min mamma är förskolelärare, hon klär ut sig till tupp och lägger ägg (!) i skogen åt barnen till påsk.

Jag vill minnas att det är en dräkt som skulle passa ett par håriga mansben kanon!

passionsblomman skrev 2009-05-26 18:40:59 följande:
    Åh, vad galet!Jag håller med dig om släktingen på alla punkter.
  • passionsblomman

*vrider mig*

Förlåt, nu går vi OT igen...

didis skrev 2009-05-26 18:42:55 följande:
    Min mamma är förskolelärare, hon klär ut sig till tupp och lägger ägg (!) i skogen åt barnen till påsk. Jag vill minnas att det är en dräkt som skulle passa ett par håriga mansben kanon!
  • didis
    passionsblomman skrev 2009-05-26 18:57:59 följande:
    Förlåt, nu går vi OT igen...
    Men det måste väl ändå vara första gången?

Förlåt TS... det skall ALDRIG hända igen att jag o passionblomman kidnappar en tråd.
  • passionsblomman

Aldrig! Jag svär!

*korsar några fingrar bakom ryggen i smyg*

didis skrev 2009-05-26 19:10:21 följande:
    Men det måste väl ändå vara första gången? Förlåt TS... det skall ALDRIG hända igen att jag o passionblomman kidnappar en tråd.
  • Twixiee

Jag skrev ett inlägg tidigare i den här tråden om hur besviken och arg jag var på att min bm's pappa nästintill vägrade att ha kostym på vårt bröllop.
    Idag, efter att ha läst alla inlägg som har kommit efter mitt så har jag fått en rejäl tankeställare. Det viktiga är ju inte att han ser ut "som alla andra", utan att han känner sig bekväm (som många påpekar).
    Jag känner mig oerhört dum! Tänk om jag hade sagt vad jag tyckte och tänkte om hans klädval då han tog upp vad klädkoden betydde. Jag har fått skämmas ihjäl! Att planera ett bröllop får en att ta fram sina värsta sidor ibland.. Detta tror jag har med pressen från att titta på andras bröllop och se sagan i det, och tänka "Så vill jag också ha det!" Men vårt bröllop är ju personligt, lika som paret på bildernas bröllop var personligt.. Ja, jag är rejält snurrig!

Men man kan se riktigt snygg och tillpiffad ut i jeans, vit skjorta och kavaj, så why not?
    Jag är dock rädd för att han kan vara den enda av de inbjudna som kommer att ha jeans på sig, och hans självförtroende är inte det bästa och jag är rädd för att det kommer att sänka honom och få han att må dåligt. Det är ju egentligen inte mitt problem, men han är ju faktiskt familj

Det jag menar är att om det verkligen är viktigt att alla klär sig i kostym, ja då är det så, men då kan det vara bra att förtydliga det lite snyggt om personen i fråga inte vill ha det. Jag kommer nu att låta gästerna komma i det som de vill, med undantag för en kille som jag vet gärna vill komma sina mest bekväma byxor - arbetsbyxorna!

• didis

Twixiee: jag tror du har en stark poäng där - det är lätt att titta på andra och inte se DERAS missar utan bara se det fina.

Men hittills har jag aldrig varit på ett misslyckat bröllop! Just bröllopsfester brukar ju alla gäster bjuda till!

Om sedan någon kommer "underklädd" är det nog inte många av gästerna som tänker på, de undrar mest vart de där goda snittarna tog vägen och om det finns mer champagne!

• Twixiee

Ja, absolut! Det man ser på bilderna är ju oftast hur vackert och fint allt är, de små missarna är det ju ingen som fotar

Haha, hiva fram spriten! Ja, då är det ingen som märker något, och framåt småtimmarna, ingen som ser ordentligt heller

Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....