• trebarnsmamma

Gästerna vill inte följa klädkoden.....

Har valt kavaj som klädkod...
    Då tycker man ju åtminstone att männen kan ha en kavaj eller är jag dum!
    Har vissa släktingar som undrar om det inte räcker med skjorta o byxa!! PÅ ETT BRÖLLOP!????
    Finns inte i min värld i alla fall !
    Absolut inte när man skriver KAVAJ! Är jag fjantig eller....

• Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....
  • Hoffsennanen Tottoplex

vad har ni eran tärna och toasmater till?är inte deras uppgift att se till att alla har de bra?tro mig,jag är alltid den som styr och håller i alla trådar för folk. fixar överraskningfester osv osv. kan jag då inte för en gångs skull och just den dagen bara få njuta och göra precis som jag vill utan att behöva bry sig om att se till att alla andra har det bra?det gör jag väl nog annars!

• passionsblomman

Det är ju till syvende och sist NI som styr hur folk ska had et, med alla val ni gör, från mat till lokal och musik.
    Klädkoden är en del av den helheten.
    vem ni utser till toastmaster/madame en annan.

Tärnan har inte ett skit med saken att göraupplysningsvis. Hon ska vara ett stöd för bruden under förberedelserna men har inget som helst ansvar för era gäster what so ever.

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-26 22:46:13 följande:

vad har ni eran tärna och toasmater till?är inte deras uppgift att se till att alla har de bra?tro mig,jag är alltid den som styr och håller i alla trådar för folk. fixar överraskningfester osv osv. kan jag då inte för en gångs skull och just den dagen bara få njuta och göra precis som jag vill utan att behöva bry sig om att se till att alla andra har det bra?det gör jag väl nog annars!
  • Hoffsennanen Tottoplex

beror väl på vad man har för vän som tärna?den jag ska välja vet jag kommer göra sitt yttersta för att jag ska slippa tänkta på allt annat än just att jag och min m2b ska trivas.

passionsblomman skrev 2009-05-26 22:51:37 följande:
    Det är ju till syvende och sist NI som styr hur folk ska had et, med alla val ni gör, från mat till lokal och musik.Klädkoden är en del av den helheten.vem ni utser till toastmaster/madame en annan.Tärnan har inte ett skit med saken att göraupplysningsvis. Hon ska vara ett stöd för bruden under förberedelserna men har inget som helst ansvar för era gäster what so ever.Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-26 22:46:13 följande:
  • Fanasis

Jag måste bara få säga än en gång: WOW... Vilken inställning, vilka krav. WOW...

Undrar bara vart motsägelsen i att människor ska komma i "sitt finaste" och att man bara kan "njuta och göra precis som jag vill" finns.

Men, jag har ju inte hela bilden klar för mig. Jag vet att våra vänner och släkt kommer klä upp sig efter bästa förmåga, därav så uppstår inte problematiken. Däremot så är det inte säkert att det motsvarar den formella nivån på kostym.

• didis

Som gäst har man givetvis också ett ansvar för att festen skall bli lyckad.

Jag är van vid att toastmastern styr upp tal etc vid middagen men inte tar något större ansvar för festen men det är säkert olika. Tärnor har jag inte varit med om har något ansvar alls för festen men det är säkert också olika.

Vill man vara så totalt i fokus som brudpar och inte bryr sig om ifall gästerna har tråkigt vidhåller jag att det bästa är att strunta i gästerna helt o hållet och fira på tumanhand.

• Hoffsennanen Tottoplex

haha...det är tur att vi alla är olika

didis skrev 2009-05-26 22:59:07 följande:
    Som gäst har man givetvis också ett ansvar för att festen skall bli lyckad.Jag är van vid att toastmastern styr upp tal etc vid middagen men inte tar något större ansvar för festen men det är säkert olika. Tärnor har jag inte varit med om har något ansvar alls för festen men det är säkert också olika.Vill man vara så totalt i fokus som brudpar och inte bryr sig om ifall gästerna har tråkigt vidhåller jag att det bästa är att strunta i gästerna helt o hållet och fira på tumanhand.
  • aikidoaasa

Ska man bli orolig när folk inte ens kan följa klädkoden kavaj... då kommer vi väl att bli lynchade som gärna vill ha smoking som klädkod...
    Vi kommer att vara på ett slott, givetvist vill att alla ska vara finklädda. Smoking ger damerna chansen att välja kortare klänningar om de inte vill ha långa balklänningar, men ändå tillräckligt fint för att det ska kännas lite lyxigt.

• Hoffsennanen Tottoplex

åh!!!vart har du varit i mitt liv!haha...äntligen någon mer som vill sattsa lite större än just bara"kom i det du är bekväm i"!TACK!

aikidoaasa skrev 2009-05-26 23:01:06 följande:
    Ska man bli orolig när folk inte ens kan följa klädkoden kavaj... då kommer vi väl att bli lynchade som gärna vill ha smoking som klädkod... Vi kommer att vara på ett slott, givetvist vill att alla ska vara finklädda. Smoking ger damerna chansen att välja kortare klänningar om de inte vill ha långa balklänningar, men ändå tillräckligt fint för att det ska kännas lite lyxigt.
  • Sonja68
    Fjällbruttan skrev 2009-05-26 16:01:03 följande:
    Här kommer en som har en egen klädkod... Myggtät klädsel rekomenderas!Knäppt, ja förmodligen för de flesta, men eftersom det är våra vänner och famlij som kommer så vet de vad det innebär!Vi gifter oss ute, bor i Norrland, alltså ingår mygg! Alla, och då menar jag alla, som kommer på bröllopet har varit hos oss en sommardag och de vet också om hur våra fester brukar vara.Våra gäster få klä sig som de vill, jag vet att alla kommer att göra sig så fina de kan enl sin smak och kommer nån i chinos och tröja med tryck så kommer jag nog bara att se det eftersom det avhandlats här Dålig smak? Ja kan man ju tycka men jag kan inte ändra Pelle och Kalle och har inget intresse för det heller!Jag känner att jag har annat att bry mig om den dagen än vad mina gäster har på sig, det är deras närvaro jag vill ha dessutomhar vi 23 mil till närmsta dressman.... En enda person har frågat om jag vil att han har kostym och det är min pappa.... ha hade det gärna för min skull sa han
    GUD, va´ bra Fjällbruttan!
    Omtänksamt av dig, nu vet ju gästerna vad som gäller!
    Kram till dig!
  • Hvidbrud

Men man ska väl sjutusan få trivas i det man har på sig oavsett om det är sommarklädsel eller galablåsa? Går man inte på fest för att ha kul? Eller bjuder man gästerna för att de ska vara statister på ens bröllopsfoton?
    Suck... Jag är glad för att våra gäster hade det kul och var finklädda och vi hade en helt fantastisk dag och kväll. Det var ju en KÄRLEKSFEST! Inte en maskerad.

Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....