• Fanasis

Gästerna vill inte följa klädkoden.....

Vi skrev kavaj, men vi lade till att om det är hiskeligt varm, så är det helt ok att lämna kavajen hemma, då det bara blir jobbigt för folk att bära runt på dem.

Jag tar för givet att alla klär sig efter sin bästa förmåga, väljer man att inte köpa en kostym, så har an antagligen inte råd, och då får vi respektera det. Det kostar ju attans mycket att gå på bröllop lite beroende på vart det är.

Hellre avslappnat med jeans, än stelt i finkläder :o)

• Fanasis

"Bröllopet är en fest som enbart handlar om två personer. Det är dem som skall äras och det enda som egentligen behöver ha kul. resten av folket är där för att visa sin glädje aktning och sina gratulationer. finns det något bättre sätt för gästerna att glädja brudparet än att respektera de önskemål som brudparet har för att göra deras dag speciell?Vill man inte ära sin vän genom att klä sig som den önskar för en dag i dess liv så är man ett egoistiskt svin./mvh m2b till Hoffsennanen Tottoplex"

WOW... Jag tycker mest synd om alla människor som har alla dessa "skallkrav" som ökar risken att bli besviken.. över oviktiga saker.

I min tanke, så anordnar vi en fest för oss OCH för våra vänner och släktingar. Det viktigaste är ju att få träffas och ha kul.. Och skulle alla vara obekväma, så blir sannolikt festen inte så festlig, utan ta slut fortare.

Jag tror de flesta gör sitt absolut bästa för att leva upp till brudparets önskan, men att ens låta motsatsen förstöra ens upplevelse, snacka om slöseri med energi.

Och vem är det egoistiska svinet egentligen, om man inte kan se andra personer dilemma och svårigheter att leva upp till era självklara krav. Det finns ju ofta två sidor på myntet..

Dock hoppas jag att ni får er perfekta tillställning så som ni önskar, det är alla värda. Själv ser jag fram emot en avslappnad tillställning på lördag och jag tar gladeligen emot alla mina gäster oavsett om de kommer i jeans eller kostym. :o)

• Fanasis

Jag måste bara få säga än en gång: WOW... Vilken inställning, vilka krav. WOW...

Undrar bara vart motsägelsen i att människor ska komma i "sitt finaste" och att man bara kan "njuta och göra precis som jag vill" finns.

Men, jag har ju inte hela bilden klar för mig. Jag vet att våra vänner och släkt kommer klä upp sig efter bästa förmåga, därav så uppstår inte problematiken. Däremot så är det inte säkert att det motsvarar den formella nivån på kostym.

Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....