Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Gästerna vill inte följa klädkoden.....

Jag postar mitt inlägg i den här tråden också för jag känner att vi behöver visa vart vi står i diskussionen.

Era gäster klär sig ju inte av brist på respekt för er, de klär sig som de själva anser är bekvämt. Vi hade klädkod Kavaj för vi antog att de flesta manliga gäster skulle ha en kostym i valfri färg hemma och att de flesta kvinnliga gäster kanske hade en knälång klänning/kjol. Men samtidigt har vi informerat alla om att DE ska känna sig bekväma och att de ska ha bekväma skor osv så att de orkar festa med oss.

Klädkoden finns som ett hjälpmedel för gästerna för att som sagt få reda på vilken grad av högtidlighet som bröllopet innebär och vad DE ANDRA antagligen kommer att ha på sig. Det är meningen att man inte ska behöva må dåligt över att man klätt upp sig/klätt ner sig i förhållande till de andra gästern. Väljer man då att man inte vill passa in är det ju ens eget beslut, även om det nu innebär att man har jeans i kyrkan. Jag tycker att det är minst lika upprörande isåfall att man klär upp sig för mycket som att man klär ner sig. Exempelvis att värdpar på fester man kommit till står i galablåsan och man själv kommer dit i byxor och topp, finns ju inte en chans att man enligt etiketten kan vara finare än värdparet då. Menmen..

Sluta bli så upprörda över vad folk har på sig, det enda ni kan göra är att informera om vilken klädkod ni tänkt er och vad de andra kommer att ha på sig. Jag kommer inte att bry mig ett dugg om vad gästerna har på sig på min bröllopsdag eller vilka presenter de ger mig, att jag får gifta mig med min fästman och att gästerna är DÄR för att fira med oss är det enda jag behöver. Tänk på det..

Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....