• Bronwyn

Gästerna vill inte följa klädkoden.....

Jag kommer inte ha någon klädkod då vi vill att folk ska känna sig bekväma med det dom har på sig samt inte behöva gå o köpa en kostym för det kostar en del.
    Vi var på bröllop nyligen & då var det klädkod kavaj vilket då betyder kostym.
    Han äger ingen sådan så vi fick då köpa en sådan, o det var inte billigt kan jag säga, hittade en som passade honom på Dressman som ni tidigare nämnt o till 40% men det slutade ändå på 1600 kr, dvs hade det inte vart 40% just denna dagen hade det gått på typ 3000:-, tycker det är mkt pengar för att "få gå" på bröllop. Hur man får tag i en kostym för 500 kr det är för mig en gåta.

Men som sagt alla gör som dom själva vill

• Bronwyn

kanske ska nämna att min sambo "tyvärr" har en kroppsform som gör att han inte direkt kan låna någon annans kostym/kavaj & att han inte bara kan gå in o köpa första bästa heller..

• Bronwyn

J D skrev 2009-05-26 08:44:27 följande:

Som sagt är det inte direkt att hjälpa gästerna att inte ha ngn klädkod alls. Man kanske tycker att man gör ngt bra men det blir extremt svårt för gästen att veta på vilken nivå de andra gästerna kommer att klä sig.
    Ja vi kommer väl snarare skriva typ festklädd eller finklädd som sk dresscode men jag vet att dom som är bjudna på bröllopet oxå klär sig därefter..

undrar hur folk vet hur dom ska klä sig till ex dop, har aldrig sett en klädkod skriven på dessa inbjudningar
Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....