• Energy

Gästerna vill inte följa klädkoden.....

Jag hade klädsel kostym. Men vissa gäster hade inte råd att köpa en kostym, så jag sa åt dom att ta på sig svarta/mörka jeans och en kavaj. Och hade dom ingen kavaj så kunde dom komma i en fin skjorta och tennisskor.

Och alla lånade dom en kavaj av varandra och kom i jeans och tennisskor till. Jag tyckte dom var lika fina ändå, det viktigaste var att dom kom kände jag.

• Energy

jag bör nog tillägga att det var bara några stycken som inte hade kostym. Och det var alla dom som kom i kavaj och jeans. *s*

• Energy

Det var ingen som frågade mig vad dom fick ta på sig. Dom vågade inte. Så jag räknade ut ganska snabbt när jag fick höra att vissa kanske inte skulle komma att det handlade om ekonomi. Så jag ringde upp dom en och en och sa: Det viktigaste är att du är där med oss. Så gör det du kan och kom.

Fast våra gäster har sagt åt mig att vara lite mer bridezilla den här gången. Jag tänkte lite för mycket på gästerna.

• Energy

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-05-27 00:25:56 följande:

Är förvånad. Finns det folk som ringer till sina gäster och pratar om vad de ska ha på sig. "Vill du inte ha kostym är det okej om du har ..... på dig". ????Jag skäms. Låt folk ta på sig vad de vill! De flesta klär väl upp sig till bröllop utan att man ska påpeka det. Pinsamt!!
    Att jag ringde mina gäster när dom inte vågade ringa mig och fråga eftersom dom inte hade en kostym och inte hade råd att köpa en - att dom kunde komma i skjorta och tennisskor tycker jag är helt okej och ingen order. Om någon i sin lilla värld tar det som en order anser jag att dom sett för mycket på tvs program Bridezilla och då är det dom som mår dåligt inte jag.
  • Energy

Ojsan.. Såg nu att jag faktiskt skrivit lite dumt i början. Jag får skylla på att jag inte hade sovit på 25 timmar när jag skrev det där. *s*

Några av våra närmaste fick jag höra bakvägen kanske inte skulle komma en del av dom sa till mig att dom inte kunde komma.
    Och jag räknade ut att det måste vara för klädseln. Eftersom alla inte har det råd med allt som ett brudpar önskar sig.
    Så därför ringde jag upp dom, man kan göra så med bästa vänner och släkt, och sa att dom inte måste ha kostym.
    Sen att jag sa en klädsel till dom istället för den vi hade var helt enkelt för att det var samma klädsel dom brukar ha när dom går ut. Så jag visste vad dom helst tycker om att ha på sig.

Andra som inte kunde komma hade inte råd med logi, vi bor i Sthlm men gifte oss i dalarna, så jag ordnade logi åt dom.

Och den tredje delen kunde inte komma för dom hade ingen barnvakt och vi ville ha ett barnfritt bröllop. Så då ändrade jag dom planerna och alla som behövde kunde ta barnen med sig. Jag hade en kvinna där som skulle vara med barnen hela kvällen så föräldrarna kunde slappna av.

Dom tre delarna utgjorde ungefär 30% av våra gäster. Till slut hade jag nästan ändrat allt så att det passade våra gäster. Eftersom både jag och min man var rörande överens att festen den var till stor del för våra vänners skull och ett sätt att fira att vi gift oss. Så jag planerade festen med överaskningar, presenter och annat som kan göra gäster lyckliga. Det jag inte hade räknat med var att vi fick två äkta Guestzillas till vårt bröllop och dom förstörde nästan hela kvällen.

Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....