Gästerna vill inte följa klädkoden.....
Till en viss del har man väl klädkoden för gästerna, skulle jag få en inbjudan där det inte stod någonting skulle jag antagligen undra och undra och tillslut ringa och fråga vad som förväntas av mig.
Vi har inte bestämt vår klädkod ännu men jag vill ha en fest med ordentligt fina kläder. Jag tänker typ Högtidsklädsel. Jag tycker inte att det är för mycket begärt att man följer dresscoden. Precis som nån här tidigare sa, Vigslen är för VÅR skull, festen är för att fira VÅR vigsel, hur blir då kläderna för gästernas skull? Men jag skulle självklart hellre se att någon kom i sina finaste kläder som de redan har än att de låter bli att komma för att de inte har råd. Självklart är ju deras närvaro det som är viktigt men att ta på sig iaf en kostym är inte för mycket begärt. Och även jag tycker att alla borde äga en kostym. Det kommer så många tillfällen i livet då man använder en.
Om jag förväntar mig balklänningar på mina gäster (som är skitdyra, jag vet) och nån kommer i knäkort så skulle jag aldrig bli upprörd. Men det är inte så svårt att klä upp sig, man kan göra mycket fina fynd på ex. H&M.
Vi hade fest på jobbet för ett tag sen som var tema "Gala" dvs. ganska tydligt dresscode. Ingen knorrade, folk, lånade, hyrde eller köpta fina kläder helt enkelt.
Men den där barngrejen tycker jag är en helt annan sak. Har brudparet tydligt klargjort att de inte vill ha barn där så är det bara att lämna barnen hemma.