Inlägg från: Sommar 2010 |Visa alla inlägg
  • Sommar 2010

Gästerna vill inte följa klädkoden.....

Jag har inte läst hela tråden så jag kanske upprepar det någon annan har sagt, men en klädkod är till för att hjälpa gästerna. De ska veta vad de ska ha på sig för att "passa in".

Om man inte klär sig enligt koden så är man i alla fall medveten om att man avviker. Som arrangör tycker jag inte att man ska lägga sig i vad folk har på sig, för ingen här har väl en dörrvakt som stoppar folk som är "fel" klädda. (Det är ju en glädjens fest, inte en modegala eller en stureplansklubb.)

Vi ska nog ha högtidsdräkt som kod (inte min önskan utan min blivandes), men om någon kommer i jeans så är det ok. Om den personen känner sig obekväm är det bara att acceptera för denne. Om någon inte har råd/möjlighet att följa detta utan kommer i kostym eller liknande så kommer vi inte bry oss. Det som min blivande tycker är viktigt är att han inte klär sig över övriga gäster och han vill ju ha sin uniform på sig och då är det bara högtidsdräkt som gäller.

Vi tycker att det är fånigt att brudparet klär sig på en högre nivå än gästerna. Och alla ni med frock coat får bli arga om ni vill, om inte gästerna har det samma blir det bara fånigt!

Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....