Inlägg från: Hoffsennanen Tottoplex |Visa alla inlägg
  • Hoffsennanen Tottoplex

Gästerna vill inte följa klädkoden.....

haha..kommer låta som värsta bitchen nu...men jag är sån så jag tycker det är dålig stil att inte klä sig efter dress koden.jag skulle jätte gärna ha ett frackbröllop!lite kunglig glans.
    jag tycker inte jag är hemsk för att jag vill att folk klär upp sig på vårat bröllop.varför skulle jag?
    vårat bröllop vårat val!

• Hoffsennanen Tottoplex

haha...men tycker inte de flesta att det är kul att klä upp sig?och de vill väl oxå vara med att göra våran dag som vi vill?:)

• Hoffsennanen Tottoplex

Bröllopet är en fest som enbart handlar om två personer. Det är dem som skall äras och det enda som egentligen behöver ha kul. resten av folket är där för att visa sin glädje aktning och sina gratulationer. finns det något bättre sätt för gästerna att glädja brudparet än att respektera de önskemål som brudparet har för att göra deras dag speciell?Vill man inte ära sin vän genom att klä sig som den önskar för en dag i dess liv så är man ett egoistiskt svin./mvh m2b till Hoffsennanen Tottoplex

J D skrev 2009-05-26 17:45:48 följande:

Fast om man ställer krav på andra om att de ska föra sig enligt etikett så har man inte vidare god etikett själv faktiskt.Sedan ang. kommentarer som "vårat bröllop, vårat val". Sure, men varför ställa till med en fest där bara två personer trivs? Är det inte bättre att försöka få sina gäster att trivas om man ens vill ha dem där? Själv ogillar jag e.g. kommersiell musik men kommer naturligtvis inte spela en massa smal musik på festen eftersom jag ju vill att gästerna ska kunna ha kul. Etikett ska göra saker trevligare för majoriteten- inte otrevligare.
  • Hoffsennanen Tottoplex
    didis skrev 2009-05-26 22:18:26 följande:
    Nä så ser jag verkligen inte på saken!!Mer tvärtom i så fall, att det är jag som värd för kalaset som skall se till att det bli lyckat och att gästerna har kul!Vill brudparet att det bara skall handla om de två så varför inte ordna en fest på tumanhand?? Då kan de få ägna sig åt varandra hur mycket de vill utan att bli störda av några gäster.Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-26 22:15:02 följande:
    kul att sitta där på din stora dag och undra har han kul?... ar hon kul...? hon då...? men han har nog lite tråkigt...? Skit i dem och tänk på dig själv. Kamma dig
  • Hoffsennanen Tottoplex

vad har ni eran tärna och toasmater till?är inte deras uppgift att se till att alla har de bra?tro mig,jag är alltid den som styr och håller i alla trådar för folk. fixar överraskningfester osv osv. kan jag då inte för en gångs skull och just den dagen bara få njuta och göra precis som jag vill utan att behöva bry sig om att se till att alla andra har det bra?det gör jag väl nog annars!

• Hoffsennanen Tottoplex

beror väl på vad man har för vän som tärna?den jag ska välja vet jag kommer göra sitt yttersta för att jag ska slippa tänkta på allt annat än just att jag och min m2b ska trivas.

passionsblomman skrev 2009-05-26 22:51:37 följande:
    Det är ju till syvende och sist NI som styr hur folk ska had et, med alla val ni gör, från mat till lokal och musik.Klädkoden är en del av den helheten.vem ni utser till toastmaster/madame en annan.Tärnan har inte ett skit med saken att göraupplysningsvis. Hon ska vara ett stöd för bruden under förberedelserna men har inget som helst ansvar för era gäster what so ever.Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-26 22:46:13 följande:
  • Hoffsennanen Tottoplex

haha...det är tur att vi alla är olika

didis skrev 2009-05-26 22:59:07 följande:
    Som gäst har man givetvis också ett ansvar för att festen skall bli lyckad.Jag är van vid att toastmastern styr upp tal etc vid middagen men inte tar något större ansvar för festen men det är säkert olika. Tärnor har jag inte varit med om har något ansvar alls för festen men det är säkert också olika.Vill man vara så totalt i fokus som brudpar och inte bryr sig om ifall gästerna har tråkigt vidhåller jag att det bästa är att strunta i gästerna helt o hållet och fira på tumanhand.
  • Hoffsennanen Tottoplex

åh!!!vart har du varit i mitt liv!haha...äntligen någon mer som vill sattsa lite större än just bara"kom i det du är bekväm i"!TACK!

aikidoaasa skrev 2009-05-26 23:01:06 följande:
    Ska man bli orolig när folk inte ens kan följa klädkoden kavaj... då kommer vi väl att bli lynchade som gärna vill ha smoking som klädkod... Vi kommer att vara på ett slott, givetvist vill att alla ska vara finklädda. Smoking ger damerna chansen att välja kortare klänningar om de inte vill ha långa balklänningar, men ändå tillräckligt fint för att det ska kännas lite lyxigt.
  • Hoffsennanen Tottoplex

TACK!

Sebastiána skrev 2009-05-27 18:28:43 följande:
    Vad jag menar är att folk i allmänhet inte klär upp sig numera. Jag var på en Nyårsgala för några år sedan och satte på mig en lång svart elegant klänning - som jag fyndat på HM för 198:-. Först hade jag tänkt ta på mig min tärnklänning som jag alltså hittills bara använt en gång. Trots min billiga klänning kände jag mig FÖR uppklädd. Jag hade sett jättefel ut i min sidenklänning. Många killar hade typ chinos och rutig skjorta. Några hade jeans. Visst det kan vara trevligt, men varför måste man ha jeans och t-shirt på sig ALLA DAGAR? Det var för tusan en gala. De tillfällen jag tycker att man kan anstränga sig lite är dop, begravningar, BRÖLLOP (om det står i inbjudan) och om man eventuellt skulle gå på någon gala eller bal.
  • Hoffsennanen Tottoplex

tack för era väl valda ord!
    och ville bara påpeka att vi kommer ha värdpar på vårat bröllop. känns bäst så.

• Hoffsennanen Tottoplex

äntligen är det fler som faktiskt tycker att dress koden ska följas som har anslutit till denna tråd!trodde jag var ensam...

• Hoffsennanen Tottoplex

det är lite respektlöst tycker jag allt att inte följa dresscode...

Svar på tråden Gästerna vill inte följa klädkoden.....