Pizan skrev 2009-05-28 00:38:55 följande:
Många bra inlägg på den här sista sidan. Jag tycker inte man ska förvänta sig att folk ska "lyda och vara tacksamma" över att de får gå på bröllop utan det viktiga är att de känner sig bekväma och har trevligt. De är ju trots allt gäster.Sen så funderar jag lite ibland när jag läser sådana här trådar:Ett bröllop och en bröllopsdag ska vara en glädjens tid och en glädjens dag, men om man går och småirriterar sig, eller till och med går i taket, för att allt inte går ens väg eller folk inte gör som man vill, förtar man inte ganska mkt av den glädjen då? Är det verkligen så himla viktigt vad folk har på sig att man ska hetsa upp sig över det. Mitt råd är att sänka förväntningarna på andra människor och koncentrera er på det som ett bröllop ska handla om, dvs: GLÄDJE OCH KÄRLEK, och inte vad folk har på sig för kläder (eller vad man fick för en möhippa, om nån har önskemål om bordsplaceringen osv osv). Det känns som att småsaker ibland får alldeles för stora proportioner.
Håller med.
Alla borde kolla på Bridezillas och sedan inse vad som är viktigt på riktigt! Gläds och njut av dagen och varandra!