• jeanne

Vad ska jag göra?

För ca. ett år sedan träffade jag en kille. Vi har bott ihop sedan vi träffades men jag har haft kvar min lägenhet. Jag har inte varit där mer än två-tre gånger under detta år förutom när jag hämtat posten. Vi bestämde för några veckor sedan att vi skulle ta steget och flytta ihop på riktigt. Jag har varit superglad och sett fram emot detta jättemycket. Han har dock inte känts lika glad som jag så jag har vid ett flertal tillfällen frågat honom om detta är nått han verkligen vill. Han har svarat ja. När dagen kom då vi skulle hämta alla mina grejer frågar jag honom en sista gång och då kommer det fram att han har tvivlat. Han har tyckt det har vart lite tjafsigt mellan oss och därför funderat på om det är så här det kommer vara. Jag blir besviken och börjar tjura. Jag gråter, han gråter, vi pratar, vi gråter och pratar mer. Han kommer fram till att han vill bo med mig och att vi skulle hitta ett nytt datum att flytta. Jag vill ju bo med honom, jag älskar honom men jag är så rädd att han kommer ångra sig. Att osäkerheten hos honom finns kvar. Vad ska jag göra? Hur ska jag komma på andra tankar? Jag vill ju verkligen bo med honom!!

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Mamli

Det är klart att de kan vara ett stort steg, för er båda.
    Men ni bor ju redan så gott som redan ihop.
    Fortsätt så, om du bor hos han men har kvar din lägenhet, ta dit saker, kanske möblera om eller tapetsera tillsammans?
    Få honom att känna att du kommer göra hans liv roligare och finare.
    Alla tjaffsar, de handlar om hur man tar sig igenom det.
    Själv har min sambo ljugit för mig och tagit stora lån så vi är skuldsatta. Vi bor nu i en etta med vår son och 2 katter.
    För jag älskar honom, hur mycke jag än hatar och tvivlar på att jag ska vara med honom, så väljer jag att fortsätta för när vi har de bra, så är livet toppen!

Hur stor blir skillnaden om ni verkligen flyttar ihop?
    Ni slipper dubbla hyror, adressen ändras...ni kan ju alltid pröva

• jeanne

Egentligen skulle det inte bli någon större skillnad än idag. Jag har ju i princip bott tillsammans med honom sen vi träffades och det har inte vart några problem.
    Skillnaden blir att jag inte kommer ha min lägenhet kvar, eller jag ska hyra ut den i andra hand. Vi kommer slippe dubbla hyror, jag kommer inte behöva åka och hämta post och jag kommer ha alla mina saker på ett ställe.
    Så egentligen är det väl inte så stor skillnad.
    Kanske bara köra på, låta det bära eller brista :)

• Mamli

Ja du ser!
    Om de inte skulle gå, så kan de inte sluta alltför hemskt ändå.
    Han kanske behöver bli tillsagd?
    När vi velar, så sätter jag mig bara och tittar på honom och säger. Jag tycker jag ska flytta in hit, vi hyr ut min lägenhet så vi får mer pengar över till oss. Vi bor ju redan ihop, och jag vill vara med dig. Vad säger du?

Ja..lite så, säg till honom attd e här är vad han vill

• 090208

OT:
    Ager du lgh:en, eller hyr? Om du ager den, salj inte! Lat nan annan ligga och betala lanet...

• jeanne

Det är en hyresrätt. Jag kommer hyra ut den i andrahand.

Svar på tråden Vad ska jag göra?