• Mamli

Jag är så ledsen..skriver av mig lite.

Det här kommer tyvärr bli långt, men måste få ut de.

Jag har känt min sambo i 5-6år. vi träffades i skolan,
    Jag tyckte alltid han var så söt..han skjussa mig mellan skolorna..Efter studenten blev vi ihop, han var otroligt blyg så vi var bara ihop ett par dagar för det var jobbigt. Han gjorde lumpen, jag träffade en annan..som var hans gamla klasskompis, vi hade vart nära vänner jätte länge och han berätatde att han var kär i mig. Nu efteråt så inser jag att jag aldrig kände särskilt för honom, men han fanns alltid där.

Jag träfafde sambon igen, efter han gjort lumpen. Han var en helt annan kille. Framåt, men lika söt som vanligt. Har alltid känt att vi haft nåt.

Ja..nu sitter vi här, 5år senare med en underbar son.
    Vi ska gifta oss om ett år..men jag vill bara gråta.
    hans föräldrar hade väldigt svårt att "godkänna" mig, allt handlar om utsida och pengar för dom. När sonen fick mitt efternamn gick de i taket. Jag har gjort ALLT för att de ska tycka om mig.
    Jag orkar bara inte..nu har vi problem med vilket namn vi ska ta när vi gifter oss, och jag tänker bara på hur de kommer reagera, jag känner mig nästan tvingad att ta hans namn. Har ändå inget annat namn jag känner starkt för, men jag vill inte heta det!

De tror han är perfekt, de blundar för alla tabbar han gjort, han har sårat mig otroligt med både ljugit om stora lån och att han haft sex med min f.d bästa kompis.
    Jag har ont i huvet jämt, har svårt att sova..

Jag älskar honom, han är underbar!
    Men varför ska just han ha sånna föräldrar? som måste ha kontroll över ALLT vi gör. ALLT!

De klagar att inte vår son får sova över hos dem, de klagar på att de inte kan gå in och kolla på sambons konto längre( mamman hade koll tills han var 21)

Ja, han kanske gjort en del saker sen han träffade mig, jag stöttar honom på att klippa navelsträngen..och de gillar inte dom.
    Men hur F*N ska jag få alla att vara nöjda..vad ska vi heta? hur ska vi göra? ja..har så många frågor och känslor inne i mig så jag vill bara spricka.

Hur kan de ha fått en sån snäll kille som gör allt för att göra mig glad, en underbar pappa.
    Men gör han nåt dumt...ja då är de mitt fel.

• Svar på tråden Jag är så ledsen..skriver av mig lite.
  • Mamli

Ja, och det som är ännu mer jobbigt.
    Är att min mamma och moster ÄLSKAR honom, de tog fram skumpa när vi berättade att han sagt ja när jag friade. Att JAG inte kan tvinga han att byta namn, fast de är han som vill att vi ska heta samma men att han vill att vi ska ta hans namn.
    De tycker jag var löjlig när jag sa att vi skulle ta ett nytt namn...jag har inget stöd! Alla står på hans sida och tycker han är så underbar...känner mig så ensam.

Han står på min sida, jag tar avstånd från hans föräldrar, för mamman vill ju kontrollera allt! så min moster säger att vi inte ska ge henne några uppgifter elelr ta emot pengar så de håller i några trådar.

Namnet är så jobbigt, låter väl dumt men jag tänker på de jämt!
    Vill bara bestämma, hade en tråd här innan som blev 6sidor långt där jag frågade vad folk tyckte vi skulle heta..och nu är jag tillbaka på ruta ett igen, att jag inte vet.

• Mamli

ja, hon kunde logga in och se hans bankkonto. så ringde hon varje gång han hade köpt nåt...

de klara jag inte av så han tog bort de, och då bröt helvetet ut.
    efter han tabbat sig med pengar så tog hon dosan och skulle se när han betalade räkningarna. den dosan tog jag hem och litar att han gör rätt denna gången. de går jätte bra

• Mamli

Vad bra att ni kom på hur ni skulle göra

Har tänkr på de men har tyvärr inga fina namn, de får ju bli på min mammas sida som jag känner koppling till. de är bara blomqvist o jansson..ja..inget ja tycker är fint.

Har ett fint, min mormors mormor, vet inte om man får ta de, och sambon gillar de inte för då skulle han hete precis som en kille på hans jobb
    Och de kan man ju förstå. Lindgren är de, det är jätte fint.
    Men han vill inte och jag vet inte hur jag skulle göra för att få de om de ens går.

Ja de finns ju bara några sätt att göra de på:
    Vi behåller våra namn, de vill inte sambon.
    Vi tar hans namn, jag gillar de inte och skulle vara väldigt ledsen.
    Vi tar ett helt nytt namn som vi inte känner koppling till och antingen hatar eller älskar de.

svårt.

• Mamli

Nej, problemet med hans föräldrar är ju ändå ganska bra.
    Vi har varandra och vi tycker och känner likadant.

Men just de med namnet är så typiskt, jag är rädd att göra som jag vill för jag är rädd för vad dom ska säga. Vad dom ska tycka.
    Jag vill bara att min sambo ska vara nöjd och glad, och jag vill bli hans fru...men jag gillar verkligen inte namnet.

• Mamli

Mimmimama, hur ska ni göra då?
    Kommit på nåt bra?
    Du vill inte ta hans och han vill inte ta ditt?

• Mamli

nae..hon har kontroll behov!

Jag hoppas de löser sig för er med namn. Jag vet verkligen ingenting.
    Men tänker på allt hela tiden, är så trött!
    Har ont i huvet jämt, vaknar på natten och kan inte somna om.

• Mamli

nej nej, han har aldrig bedragit mig. han var med henne när jag var ihop med en annan. men han har ju sårat mig! de gjorde ju ont, men hans föräldrar tror inte han gör nåt dumt!

Jag och hans mamma brå¨kade en gång, hon blundar för allt dumt han gjort utan säger att han gjort de för han är för snäll. Vad f*n va snällt med de han gjorde...ja..de bara blundar.

Är rädd att ta ett nytt namn och de inte känns som vi.

Åh avd ni är snälla, de känsn bättre. Men har fortfarande ont i huvet och svårt att sova, pga namn och hans föräldrar. Jag vill att alla ska bli nöjda, men har ju inget stöd och alla tycker jag borde ta hans namn utan jag. och det är väldigt jobbigt.

• Mamli

han vill ju behålla sitt, och helst att vi ska heta de allihopa. Men han säger att de viktigaste är att vi heter samma och att ja mår bra, han kan behålla sitt som mellannmamn säger han.

Men visst, så fort jag tänker på de, så är de ju vad kommer dom säga? Dom kommer tycka de är solklart att vi ska ta hans namn.
    Dom kommer bli helt tokiga.
    Och mamma och min moster tycker ju bara jag är löjlig, fast de var mamma som gav mig idé att ta nytt efternamn för nåt år sen.

• Mamli

Har sagt till sambon att jag kan ta hans namn om han verkligen vill de. Har även sagt -Men jag kan inte tycka det är fint och de skulle inte kännas särskilt bra, men är de det du vill så vill jag att du är nöjd.
    Jag kan även behålla mitt om du vill behålla mitt.
    Men han vill ha samma som mig. och fråga blir då vad
    Har sagt precis som jag känner...
    Usch..idag får vi nog åka till hans föräldrar, var ett tag sen nu. Dyker vi inte upp minst 1-3ggr i veckan så blir de ännu mera klag.

• Mamli

Måste ju få säga att ibland är hon jätte trevlig. och pappan säger ju aldrig nåt, men han säger heller inte emot. han bara tittar på, och tar hennes sida om de blir tjafs.
    Det är bara att hon ska jämt göra allt. får hon inte de blir hon arg och säger att hon behöver inte göra nåt då!
    hon skämta om att hon skulle jobba den dan när vi skulle gifta oss, då skämta sambon tillbaka och sa att då kommer du inte då. då blev hon jätte sur och sa nä de behöver jag väl inte göra om ni inte vill.

Sonens dop tog hon över totalt, vi hade bestämt min kyrka då jag är kristen och inte han, hon tjata om att ta kyrkan vid dom. hon skulle hjälpa till att duka, med maten.
    vi fråga aldrig, utan hon tog på sig uppgifterna och vi låter henne göra de så vi slipper tjat.

Bröllopet vart hon sur på först för hon anser bröllop och att vara gift bara är strunt, men sen vill de hjälpa till ekonomisk.
    Min moster sa att jag inte ska låta henne göra de, utan säga att min mamma fixar de (om de är nåt särskilt, ex dukning el mat) men de känns ju elakt med att låta min mamma vara med och hjälpa till och inte hon.

• Mamli

Jag är glad!
    Innan vi planerade bröllop så bestämde jag att vi skulle ta namnet Berg. För han heter ***berg och jag hette (innan jag bytte till mammas namn) bergman. så berg tyckte jag var toppen, lite av honom, lite av mig. en kompromiss.
    Det bästa av allt är, att min farmor hette de som ogift, så jag har rätt att ta de namnet

Nu känner jag så igen! det är ju jätte fint. malin berg och sonen viktor berg.

Toppen! sambo tar de för jag vill, han känner sådär. Han är snäll han, han tycker nog de är skönt att jag slutar tjata. De kommer ju kosta 1500kr + 100kr för att få farmors kyrk och dop papper.

• Mamli

Jo han har börjat säga ifrån, när vi berätta om brölloptet och hon blev sur, så sa han att hos min familj blev de skumpa men de är som vanligt hso dom.

Så han är påväg. Tack alla för ni hjälpt mig så. Mår riktigt bra, sov till nio idag...de säger ju iaf nåt
    Men är lite orolig att sambon verkligen inte vill ha de namnet men inte säger nåt..men då får han väl skylla sig själv.

Svar på tråden Jag är så ledsen..skriver av mig lite.