Inlägg från: Pumpkin |Visa alla inlägg
  • Pumpkin

New York tips någon?

Vi kom hem från New York för en vecka sen, och låt mig först gratulera till ett finfint val och perfekt tid på året

Missa inte:

Macy's - världens största varuhus. Gå till Visitor Centre för att få en rabattkupong på 11% som gäller i fem dagar på Macy's. OMG - för billiga märkesjeans. Finns lite överallt i stan, sök på maps.google.se. Empire State Building - men ta det så tidigt som möjligt på dagen (och se till att det är klart väder) för att undvika de värsta köerna. Heartland Brewey - om ni gillar öl är det hit ni ska gå. New York-kedja som serverar sitt eget öl och god "sportbarmat" som burgare, tacotallrik osv. Bra priser, finns lite överallt i NY. Ben & Jerry's - ett måste för alla glassälskare. Central Park - boka in gott om tid att vandra omkring i denna underbara oas. Museum - försök hinna med ett åtminstone. Vi var på American Museum of Natural History (där de nu ställer ut det som man tror är människans ursprung), men hade velat gå på The Met också. Sen finns ju Guggenheim, MoMA och ett helt gäng till. Grand Central Terminal - maffig är bara förnamnet. Staten Island-färjan - kallas inte "The best deal in town" utan anledning. Gratis färja där man får grymt bra utsikt över Frihetgudinnan och en magisk vy över nedre Manhattan. Empire-Fulton Ferry State Park (nedanför Brooklynbron i Brooklyn) - åk gärna hit i solnedgången för en underbar vy över Manhattan. Fotografera! Promenera, promenera och promenera. Klart bästa sättet att se New York. Så sätt på er skorna och GÅ!

Trevlig resa!

• Pumpkin

Har aldrig varit med om att det skulle vara särskilt viktigt med klädkoder, och prickar tror jag definitivt inte är något problem

linvinter skrev 2009-07-11 23:22:52 följande:
    Har en fråga.Vad jag förstått är det rätt viktigt med kläddkoder i USA. Tror ni man skulle kunna ha en 50-tals halterneckklänning, svart med vita prickar när man går på en lite finare restaurang? Eller är det helt fel med stora prickar?
  • Pumpkin

Mystiskt!

linvinter skrev 2009-07-11 23:41:23 följande:
    Låter bra! En arbetskamrat sa att det är jätteviktigt.. Sen så satt jag och läste på olika talkshows och där fick man inte ha för mönstrade kläder på sig.
Svar på tråden New York tips någon?