Inlägg från: linvinter |Visa alla inlägg
  • linvinter

New York tips någon?

Vilken underbar tråd!!
    Åker själv till NYC i december!

• linvinter

På vilka hotell har ni bott? och rekomenderar ni dem?

• linvinter

Funderer på att gå på en lite finare restaurang en dag för att verkligen fira. Vilken skulle ni rekomendera oss att gå på?

• linvinter

Hur mycket billigare är det än i Sverige?

HomerSimpson skrev 2009-06-23 08:55:58 följande:
    Woodbury Common Outlets heter den, och den ligger i New York, inte New Jersey. (bara så ni inte åker till fel ställe)Bussarna dit går ifrån Port Authority-bussterminal, kostar runt 40 dollar, men det sparar man lätt in genom att handla där.
  • linvinter

Så sugen man blir på att åka dit! Hoppas bara sambon är lika sugen.

MissKitten skrev 2009-06-25 09:06:35 följande:
    Vi var där när 1 dollar motsvarade 7 kr. M2B köpte en Tag Heuer klocka för dryga 8000 kr där, som i Sverige kostar 19000 kr. Han är verkligen nöjd! Ralph Lauren-linnen för dam gav jag ca 120 kr/st. Herrpikéerna i samma butik gick på 29-50 dollar. På Burberry Sample Sale som fanns då vid tillfället gav jag 249 dollar för en väska som i den vanliga outletbutiken kostade 349 dollar och som i butik inne på Manhattan kostade 499 dollar. Yankee Candles butik rekommenderar jag. Massa goda dofter! Väskan blev tung på vägen hem. I Neiman Marcus-butiken var priserna löjligt låga i min värld. M2B köpte True religion jeans för 300 kr exempelvis. Jag hade kunnat handla så mycket mer där om plånboken bara tillåtit. När man sen kom tillbaka till Manhattan tyckte man helt plötsligt att grejerna var dyra ;) (fast det fortfarande var billigt jämfört med sverige vid det tillfället)Ett tips är att åker man ut dit, ta med dig en rullväska så att ni kan lägga ner alla era fynd. Det blir många kassar. När vi hoppade av bussen så skrattade jag åt alla som kom med sådana väskor direkt, men det slutade faktiskt med att vi köpte en stor resväska på hjul bara för att slänga ner alla kassar i. Så det är ett litet tips.
  • linvinter

Har en fråga.

Vad jag förstått är det rätt viktigt med kläddkoder i USA. Tror ni man skulle kunna ha en 50-tals halterneckklänning, svart med vita prickar när man går på en lite finare restaurang? Eller är det helt fel med stora prickar?

• linvinter

Låter bra! En arbetskamrat sa att det är jätteviktigt.. Sen så satt jag och läste på olika talkshows och där fick man inte ha för mönstrade kläder på sig.

Pumpkin skrev 2009-07-11 23:35:30 följande:
    Har aldrig varit med om att det skulle vara särskilt viktigt med klädkoder, och prickar tror jag definitivt inte är något problem
  • linvinter

Någon som vet någon/några affärer som säljer stora skor i NYC?

Svar på tråden New York tips någon?