Inlägg från: emelieochlinus |Visa alla inlägg
  • emelieochlinus

Ledsen när vän tackar nej

Måste bara ventlera lite.
    Blir lite ledsen när någon man uppfattat som en nära vän tackar nej till bröllopsinbjudan genom att skicka ett kort där han skriver lite svävande om anledningen till varför han tackar nej.
    Är det fler som fått oväntade "Nej Tack"? Är det så att bröllop är sådana tillfällen då det visar sig vilka vänner som är "riktiga vänner" och prioriterar en.
    Hur tacklar man detta, att man känner sig dissad som vän. Skulle ni säga något till personen eller inte?
    suck...

• Svar på tråden Ledsen när vän tackar nej
  • emelieochlinus

Ja, det är nog så, att man får vara glad för de vänner som vill komma. Vi har också farmor och farfar som är gamla och inte orkar komma och där har jag FULL förståelse för det och tar inte alls illa upp.
    Men jag har svårt att ändå inte känna mig lite bortprioriterad av min vän. Jag tycker inte att bröllop är som vilken festinbjudan som helst utan en inbjudan att dela min hittills största glädjedag i livet. Jag själv gör allt för att kunna delta på mina nära vänners bröllop. Skulle jag inte kunna komma så skulle jag förklara för personen noggrant varför så han/hon inte känner sig "bortvald". Men vi prioriterar kanske olika och ser olika på saken.

• emelieochlinus

Tack för pepptalk

Sesamy skrev 2009-05-27 15:52:36 följande:
    Men det kan finnas anledningar till det som man inte vet och som skulle förklara allt om man faktiskt visste. Försök tänka på och glädjas åt de som kommer istället! =)
  • emelieochlinus

Tack alla för kloka synpunkter! Det känns mycket bättre. Det är säkert så att de har sina skäl även om de inte uttryckt det så klart! Hade bara så gärna viljat dela dagen med min vän så det var därför det kändes lite snopet. Men men nu känns det bättre som sagt! Jag ser verkligen fram emot dagen.
    Vad skulle man göra utan alla supporters på BT?
    Ni är bäst!
    Kramar!

• emelieochlinus

Tack alla för kloka synpunkter! Det känns mycket bättre. Det är säkert så att de har sina skäl även om de inte uttryckt det så klart! Hade bara så gärna viljat dela dagen med min vän så det var därför det kändes lite snopet. Men men nu känns det bättre som sagt! Jag ser verkligen fram emot dagen.
    Vad skulle man göra utan alla supporters på BT?
    Ni är bäst!
    Kramar!

Svar på tråden Ledsen när vän tackar nej