Ledsen när vän tackar nej
När äldre personer tacker nej pga av de inte orkar, har jag full förstalese för det. När folk tvingas tacka nej för att de antingen precis förlorat jobbet kan jag ocksa första det. Men när en vän som man kännt flera ar och som man trodde man stod nära tackar nej för att hennes pojkvän fatt 3 manaders jobb i New York och han maste flyga en vecka innan vart bröllop och hon " maste" följa med och kan ABSOLUT inte tänka sig att flyga över till New york en vecka senare efter honom, da kan jag verkligen inte första det! Hon blev ihop med den här killen efter att hon viste om att vi skulle gifta oss och har vetat om datumet hur länge som helst. Att han inte kan komma för hans maste börja sitt jobb ett visst datum är ok, men när hon bara ska dit för att göra ingenting verkligen ( hon ska inte jobba i New York) i 3 manader, utan bara vara där för hans skull, varför kan hon da inte flyga en vecka senare bara och vara med pa bröllopet? Hon har inte tackat nej definitivt än, men hon har hintat i flera manader med att " ja det är ju sa dyrt och flyga till England ( vi gifter oss i England) fran New York men vi kollar självklart pa biljetter och sa", som om hon vill förvarna mig liksom. Jag har sagt till henne att hon kan väl flyga till NY en vecka senare bara sa blir det ju inga extra kostnader, men da menade hon att " det här är ju en jättechans att komma till NY" och att det vore enda veckan hon skulle ha med honom ensam innan han börjar jobba. Man far ju vara glad att man inte valde henne till Brudtärna liksom, för hon hade ju uppenbarligen inte varit att lita pa att hon skulle vara där pa bröllopet.