• MissCurly

Ledsen när vän tackar nej

novia72 skrev 2009-05-27 18:25:13 följande:
    En av min mans bästa vänner gifter sig i augusti....de bor 4 timmar ifrån oss, de vill ha barnfritt bröllop & vi kommer att ha en bebis på ca 1,5-2månader...vi fick inbjudan för ca 2 veckor sen o vi vill inte ens prata om inbjudan med varandra...Vi kommer att behöva säga nej...TROTS att jag vet att vi båda skulle vilja dit!!döm inte din vän för ett nej... du vet inte varför? Det kan vara allt från att personen redan nu vet att han inte har råd med present- hans nya flickvän inte blev bjuden- has mormor från USA kommer på Sverige besök...ja, you name it!!! Var lycklig över din dag!
    barnfritt räknas inte alltid in till nyfödda, har ni pratat med dom om det?
    En kompis till mig skulle på barnfritt bröllop och 3 månader innan hade hon fått barn och det gällde inte henne eftersom hon ammade så fick hon ta med, det gällde de som hade lite större barn....

• MissCurly

jag har vänner som inte kommer på vår fest för de har andra middagsplaner.... hade jag berättat att det var ett bröllop hade de kommit men då förstör jag hela överaskningen eftersom ingen vet att vi ska gifta oss .....

ibland är det inte kul att ha hemlisar....

• MissCurly

nu har jag berättat för 3 av paren som hade andra planer... och det blev ingen ändring ändå.... så kan det gå... men vi ska ha skoj ändå

Visst är det märkligt hur människor resonerar och prioriterar? Vad är det som gör att blivnades syster eller någon annan nära väljer att göra annat när det är dags för bröllop?
    Är det för att man inte gillar sin blivande svägerska eller för att man ogillar bröllopet?

Mina föräldrar har fått reda på att vi ska gifta oss, inte ens ett grattis... " ja mamma sa det"...." oj jaha hoppsan"....
    Dom enda som är glada är systrarna och svärföräldrarna... det är det som räknas.... f-ck the rest *ursäktar franskan*

usch ingen bra dag idag....
    *suck*

Svar på tråden Ledsen när vän tackar nej