• Emelieca

Ledsen när vän tackar nej

MissCurly skrev 2009-05-27 22:20:32 följande:
    jag har vänner som inte kommer på vår fest för de har andra middagsplaner.... hade jag berättat att det var ett bröllop hade de kommit men då förstör jag hela överaskningen eftersom ingen vet att vi ska gifta oss ..... ibland är det inte kul att ha hemlisar....
    Håller med passionsblomman, berätta för dem och be dom hålla det hemligt. Dom kanske blir jättebesvikna när de får reda på efteråt att det var bröllop. Eller så kanske du kan ringa upp deras andra middagsplaner och berätta hur de ligger till så kanske de kan avboka.
  • Emelieca
    novia72 skrev 2009-05-27 20:10:57 följande:
    OT!!!!Tack Miss C & äntligenfru, vi har nog inte tänkt på det sättet... Vi får nog ta & fråga helt enkelt!!!
    Vi ska ha barnfritt på vårt bröllop, men min fästmans bror har precis fått ett barn som kommer vara ca 4månader. Och det är självklart för oss att han kommer, annars skulle ju inte hans bror och fru kunna komma.

Vi kommer även prioritera att alla kommer, så om någon inte får barnvakt är det självklart att barnet är välkommet. Jag vill bara inte ha ett tiotal ungar som springer runt och leker, det blir så hög ljudvolym då.
Svar på tråden Ledsen när vän tackar nej